Gott Nytt År


147106-22

Gott Nytt År
 
Fast jag tycker inte riktigt om när de pangar så jag och matte skall ha disco när de smäller har hon lovat, det är även inhandlat märgben som jag kan gnaga på om jag nu får ro till det.

Jag har dock inte avlagt några nyårslöften ännu, men vem vet de kommer kanske!!!

PAKETER

147106-15

Här ser ni mig öppna min paket som jag fick.... Det var inte helt lätt att öppna för det visade sig att det var lillmatte och lillhusse som packat in och de älskar tejp!!! MEn när man väl fått hål på det så gick det undan, och doften från paketet gjorde ju att man inte kunde sluta... Inuti fanns ett rökt MÄRGBEN och detta var det godaste jag någonsin smakat... Man får det dock inte såå ofta i detta huset för matte tycker att hela huset luktar köttaffär när vi tuggar på rökta märgben.

147106-16

Emma fick upp sitt lite snabbare (hon e ju trots allt 11 år så hon har ju övat innan) och hon tyckte att det var helt ok att äta det mitt ibland alla människor, själv tog jag det säkra före det osäkra och gick till min säng och tuggade på mitt ben där istället.

God fortsättning

Promenadsträning

147106-13

Idag körde vi lite träning under vår promenad. Fotgående, inkallning och platsliggning på diverse ställen i byn (Folk tycker att vi är lite konstiga men vem bryr sig:) Allt gick bra men när vi sedan styrde kosan hemåt igen så mötte vi FYRA räliga små hundar som skällde allt vad de kunde. Normalt sett hade Oscar rest ragg och gjort ett antal utfall mot dessa som han tycker äckliga varelser, men ack vad jag blev förvånad när jag sa fot till honom. Han gick brevid mig och hade bara ögon för mig (eller kanske min hand som jag hade i godisfickan). Men faktum är att han skänkte inte dessa små hundar så mycket som ett ögonkast. Tänk att en hund kan göra en så stolt och glad för något så litet.  

Träning i skogen

147106-8147106-7147106-10

Idag var vi i skogen och tränade. Jag la ut sju dummies till Oscar som han hämtade in galant. Han har en himla fart in vid avlämnandet. La sedan ut ytterligare fyra dummies och han fortsatte galant trots att det kom en okänd hund och skällde som en tok. Han bara fortsatte totalt fokuserad på uppgiften trots störningen vilket gjorde mig väldigt glad och nöjd!!!
Sedan gick vi ett spår som han gick bra när han väl tog det. Jag hann inte riktigt med (eller var det fotografen?? Susanne??:)

147106-11147106-12


Här är våra träningskompisar. Vi var tvungna att ha en fotograf och hundarna ville DEFINITIVT inte sitta fint brevid varndra, därför fick Ebba en egen bild:)


Oscar bakar lussekatter



Idag var det dags att baka lussekatter och julgodis. Så mycket gott som jag inte fick vara med och äta. Men till slut fick jag en liten stackars lussekatt. Den slank snappt ner efter allt väntande och dreglande. O inte kunde jag jaga den som jag kan göra med riktiga katter.

Kompisbesök

Denna helgen har min kompis Zicko bott hos oss. Vi har busat och gjort matte gråhårig på kuppen men vad gör väl det, vi har haft hur kul som helst. Zicko är en ettårig Ridgeback (dock utan ridge, men vi gillar honom lika mycket ändå). Han kan bli lite jobbig men då är det bara att säga till han är ju egentligen bara en liten stor bebis.  

Puss på dig kompis

Puss på dig kompis