Vi drar till fjällen.......

Nu beger vi oss till Sälen för en veckas skidåkning. Denna gången skall Oscar få följa med då jag har märkt att han stressar mycket när han blir lämnad och det fungerade bra när han var med på semestern i somras så det skall säkert gå bra nu också. Zolo däremot får vara hos sin bror Skott och familjen Jörgensen. Det är guld värt att ha vänner som ställer upp och passar ens hund när man åker iväg. Hade ju gärna tagit med honom också men då hade vi fått ha släp för hans bur är packad till bredden:)

Har jag tur så kommer jag att kunna uppdatera bloggen från Sälen med förhoppningsvis många fina snöbilder;) Då kommer Oscar iaf att synas för det gör han absolut inte nu när det är mörkt konstant här hemma.

Meningen är att Oscar och jag skall ta en tur i längdspåren varje dag, vi får väl se vem som blir tröttast han eller jag!!!!! (Risken finns att det är jag) Sen kommer han att få vara själv i stugen en stund när jag tar några åk i backen med familjen, tyvärr klarar inte mina knän mer än några åk sen får det vara vila och tittande på familjen från slutet av backen. I år är ju första året som jag inte behöver åka med Eric i sele, han Elin och Jesper var ju uppe och tjuvtränade veckan innan jul och då klarade han sig galant utan sele. Skall bli kul och se hur de har utvecklats, de har ju åkt två gånger sen jag såg dem förra gången. Tur de har en pappa som är tokig i skidåkning.

Jag ser fram emot ljusa dagar med klarblå himmel, strålande solsken och en underbar natur. ( Tji får väl jag så är det dimma hela veckan)

TACK än en gång familjen Jörgensen för att ni ställer upp och tar hand (och tränar in ett galant stående och stoppsignal på en vecka) om min goe goe Zolo, ni är världens bästaste:)

Inga bilder denna gången men förhoppningsvis kommer det några under veckan.

Strandpromenad mitt i vintern

Fördelen med vinter är att man kan gå obeindrat på stranden, inga restrektioner att hundar inte får vistas där  och så är det nästan inga människor där!

Efter att ha tillbringat större delen av dagen i Södra Sandbys idrottshall med Elins fotbollslag UIF (Uppåkra IF) F99. Är man lagledare/tränare får man ju vara med på cuperna också. Det slutade med två vinster och en förlust men det är ju inte det viktiga i den här åldern utan det är det viktigaste att man har kul o det hade vi.

När jag kom hem tyckte Emma att jag behövde ut o rastas så hon hade lastat mina hundar och var beredd för en strandpromenad. Det var en härlig tur, solen var på väg ner och det blåste inte allt för mycket. Hundarna hade hur kul som helst speciellt Oscar, det är verkligen paradiset för honom att få springa fritt i vattnet utan krav från mig!
Jag kan lugnt säga att jag har fått två vattentokiga hundar på halsen för de var mer i än ur vattnet idag och det var inte varmt i havet kan jag lugnt meddela.
Nu är de duchade i varmt vatten och torkade noga.

147106-353
Fullt ös medvetslös

147106-352
Man riktigt ser hur glad han är!!!!!!

147106-354
Tre hundar i full fräs

147106-355
Oscar i solnedgången

147106-356
Mina fina gossar.

Raindrops are falling on my head

Ja det är väl en passande sång just nu för det blir ALDRIG ljust nuförtiden. Elin hade som förslag att vi skulle flytta ner Sälen hit!!!. Hade kanske inte varit helt fel:)

Idag har vi trotsat regnet en timme och gått en lång runda i skogen men Emma, Skott, Malin, Doggy och Fido.
Vi var inte måttligt blöta när vi var färdiga, tur att man har bra kläder så man iaf är torr på insidan. 

Doggy tyckte också att det var blött och kallt för när vi öppnat buren till Skott o Zolo hoppade han också in. Han tyckte förmodligen att matte tog för långt tid på sig att öppna för honom. I Zolos bur var det varmt och torrt iaf. Det var inte det att han satt längst ut i buren heller utan han kröp verkligen längst in i buren. Man kan nästan säga att jag fick en Parson på halsen!!!
Han är nog gald att han följde med matte hem för att tillbringa för mycket tid med flattar hade han nog inte gillat.


image1764
Malin var snabbt framme med kameran!!!!



Till Emma med familj som får ha något extra idag när de har låtit sin finaste fina Henke somna in pga av sjukdom.