SEMESTER

Här kommer en bilduppdatering av vår semestervecka som vi tillbringade tillsammans med fam Jörgensen. Vi hade alla sorters väder så det kan vi inte klaga på.

Första dagen tillbringades på Astrid Lindgrens Värld i Vimmerby till barnens stora glädje. Det blev mycket lek, bus klättrande och tittande. Eftersom man får ha hundar med sig här så var både Oscar och Henke med och de skötte sig utomordentligt bra.

147106-140
Här ligger de och väntar när vi tittade på Emilteater.


När vi var färdiga på ALV så skulle vi tagit oss till en camping för tältning en natt och sedan vidare till Sthlm men eftersom himlen öppnade sig så tog vi beslutet att köra direkt till Stockholm och till Årsta Havsbad där farmor har en stuga. Väl framme var det närmre läggdags så det var bara att bädda och sedan lägga sig. Sedan gick veckan fram till torsdagen i slappandets tecken, När det var sol slappades det ute och när det var regne slappades det inne, med spel och mys och böcker. Vi fick även besök av vår trimmningsexpert Karin och hennes snyggDiesel. Nu ser pojkarna ut som flattar igen och är så vackra så. TACK Karin du är en klippa med saxen!!!



 

147106-141
147106-142
Mycket bad blev det också iaf när solen lyste (endast 18,5 grader i vattnet)


 

147106-147
Oscar hade gärna tagit ett dopp om han fått:)


147106-143
Tre snygga killar instängda till deras stora förtret.

147106-144
Elin trotsar det kalla vattnet badälskare som hon är.

147106-148
Oscar och Henke tränar passitivitet!!

På torsdagen bar det sedan iväg till Kolmårdens camping och där blev det tältuppsättning (som går ganksa fort nu när man har övar några gånger:) sedan blev det minigolf och lek.

147106-145

På fredagen bar det iväg till den stora höjdpunkten denna veckan nämligen Kolmårdens djurpark. Massor av djur massor av regn men det var inget som stoppade oss. Själv gillade jag delfinshowen och Safariparken. Björnar och Vargar gående ända in till bilen är ju inte en vanlig syn direkt. Lejonen gillade inte vädret utan hade tagit skydd från störtregn och åska men de låg alldeles intill vägen så man fick se dem på nära håll trots allt. Eftersom hundar inte är välkomna här så fick de vara på pensionat över dagen vilket enligt innehavaren hade gått alldeles utmärkt, hon tyckte inte att Oscar hade stressat, o det var ju skönt o höra.

Nu är vi hemma igen och skall nu börja ta tag i träningen igen, den enda träning som vi har sysslat med under veckan har varit PASSITIVITETSTRÄNING nog så viktig och det har verkligen gått framåt med den hos Oscar.

Veckan som kommer lär kantas av träning för nu skall det snart tävlas en hel del inofficiellt men ändå vi skall ju vara klara för tre raka till våren!!!


Grattis Oscar och tältning i Ystad

147106-135


Oscar fick äran att fylla tre år när vi var på minisemester i Ystad m fam Jörgensen (HenkeEmma), vi måste ju se hur det är att tälta innan vi ger oss av på semester till Stockholm nästa vecka.
Vi hade en trevlig och rolig helg tillsammans det blev bad i havet för barnen (14 grader är för kallt för att jag skall ge mig på ett dopp i havet), lek och skoj sedan avslutade vi med minigolf. Hundarna fick mest träna passivitet då det inte fanns så mycket plats för lek så som hundarna skulle ha önskat. Oscar hittade ställen i tältet som man kunde rymma ifrån så man slapp sitta/ligga instängd bakom kompostgaller så han fick sitta fastbunden vi kroken i marken istället för det var inte läge med lösspringande hundar på campingområdet. Det är ju liksom inga 1000m2 tomter man har direkt, det var snarare packade sillar uppbyggnad med husvagnar, husbilar och tält om vartannat.

Här kommer lite bildbevis.

147106-136
Oscar sitter i Elins knä och Ida sitter brevid



147106-137
Elin i cyklop, sommarpresent från mormor måste ju testas trots kallt i vattnet


147106-139
Eric höll sig mest i strandkanten, Ida vågade sig längre ut efter hand


147106-138
Ida studerar Jesper (Oscars husse by the way) när han viker ihop tältet



Regn, regn, regn osså träning förståss

I Tisdags träffades Emma, Malin och jag på klubben för träning, det hade dock varit lättare att träna vattenapportering istället för vanlig lydnad då i dtort sett hela apellplanen stod under vatten, men skall man träna lydnad så skall man... Vi hittade ett torrt ställe brevid vår apellplan och körde lite träning där. Har kört ganska mycket rutan här hemma med tasstarget och det fungerar jättebra. Nu skulle jag testa på ett nytt ställe och lade inte ut en tasstarget utan skulle testa utan (hur dum man nu får bli på ett nytt ställe). Oscar blev osäker och när jag kallade in honom så stack han och ville definitivt inte komma till mig, sprang som en tok och vägrade komma till matte, om det inte rök ur öronen på mig så var det väldigt nära!!! Till slut hoppar han in i Henkes bilbur för att gömma sig och Emma hämtar då ut honom till mig, han får godis av mig och sticker igen grrrrrrrr. Nu var Malin inte lite arg kan jag meddela. Han springer in och gömmer sig under DoggyMalins ben och Emma hämtar honom till mig ännu en gång. Efter denna incident gick han fritt följ som en klocka. Vad har jag då lärt mig av detta, jo;
1: Måste träna på många nya platser.
2: När jag är på nya platser måste jag backa i träningen så Oscar inte blir osäker.
3: Ha lina på när jag är första gången på nytt ställe så han inte får chansen att sticka.

Vilken tur att det inte går bra alltid för då hade man ju aldrig lärt sig något, det är nu träningen börjar!!!!!!!!

147106-134
Bild på världens finaste Oscar som även hamnat på bloggens topp (Tack Malin)



Igår onsdag var det så åter dags för Heinzträning igen, körde igenom hela ettan och det gick mycket bra, faktiskt över förväntan om man tänker på hur det gick på tisdagskvällen. Nu skall jag bara jobba bort mina dk:n!!!

147106-131
DK fotograferat så fint av DoggyMalin (och markerat, hihi)

147106-132
Hoppet går lysande !!!!

147106-133
Apporteringen inte så lysande då han släppte den, grrr



Körde även igenom hoppet i tvåan, fjärren och så torrgick jag också vilket alltid är nyttigt.
När vi var färdiga så var vi helt slut och dyngsura så det regnade hela tiden, kan dock konstatera att Oscar sköter sig kanon även om det regnar så det bryr han sig inte ett dugg om, låg som en klocka på platsliggningen trots en tik i slutlöp brevid, kastreringen har fungerat så nu blir det kastrering på riktigt i början på september!!!

Tack till Malin som har hjälpt mig att fixa till Bloggen så fin så fin.