Träning i Lomma och strandpromenad

Idag bestämde jag träff med Emma på Lomma BH, min bror Magnus hängde också med naturligtvis var ju Iza också med då:)

Jag kom först och började med att lägga ett spår till Iza, ett rakt spår ca 50-75 m långt. ett rent personspår med ett grisöra i slutet. När jag var färdig kom de andra också.

Det var Oscar som skulle få träna idag, Zolo har sin träning ikväll. Satte upp fyra koner i en kvadrat. Emma klickade för bra kontakt och det snabbt inga långa perioder utan nu är det belöning ofta för Oscar så han skall få upp gajsten igen i det här med lydnadsträning. Tack för hjälpen Emma det är ovärderligt, vill ju inte titta på honom och då kan jag ju inte klicka själv. Emma körde lite med Krut han bjuder verkligen på mycket han ser så rolig ut att träna och de har sådan kontakt de två, kommer att bli ett fantastiskt par på apellplanen framöver.


Oscar och jag är redo, eller?!?!?!?!?



Körde lite tasstarget med Oscar, han trampar finfint när den ligger nära men lägger jag ut den för långt så apporterar han den istället, ja det är ju en apportör man har!!!! Nu trampar han när den ligger på max 1.5 m så det är bara att ta det lugnt och öka efterhand, med en liten bit i taget.

Det blev även några ingångar men det gick inte så bra som det brukar idag, det blir att ta nya tag och ev tänka om och köra det på ett nytt sätt.

Efter vår träning blev det Izas tur. I koppel och halsband visade jag Magnus hur han skulle göra. Hon började bra, fick ett tapp mitt i men då visade vi tillbaka henne på rätt spår igen och berömde henne lite och då fattade hon verkligen vad hon skulle göra och hon hittade grisörat men var nog lite chockad över att hitta något så gott i skogen. Det kommer att bli en kanonspårhund av henne hon har verkligen näsa:)

Efter träning var det dags för stranden och bus. alla fem fick bada och springa runt på stranden. alla hundarna älskade detta. Emma jag och Magnus var nästan lika blöta iaf på benen för hundarna hade sprungit in i oss och skakat sig runt om oss hela tiden.


Alla fem på samma bild inte helt lätt:)


Inte lätt att fånga två beuningar i farten här klarade jag det nästan;)



Iza fick följa med faster hem för Magnus skall ändå hit i eftermiddag och då slapp hon grusa av sig hemma hos pappa.

Ikväll är det jaktkurs för mig och Zolo skall bli spännande och se om vår träning i veckan har gjort sitt och om han lyssnar bättre ikväll än förra:)

Mamma och mina bröder kommer hit och passar barnen, TACK vad hade vi gjort utan er hjälp. Mamma skall göra pannkakor till barnen och det är ju aldrig fel.

Återkommer ikväll eller imorgon med jaktkursuppdatering
tills dess KRAM.


Kommentarer
Postat av: Emma & gossarna

Tack för trevlig träning och H2O tur idag.... det va ju ett tag sedan sist!

Hoppas att ni får en bra träning ikväll oxå!

kram, kram

2008-09-10 @ 14:52:23
Postat av: Maria & Meia

Va underbart de ser ut att ha det i vattnet! Lycka till på jaktkursen, ser fram emot lite bra träningstips :)

Postat av: Ia & Kelly

Vilket härligt badande hundgäng. Hoppas att det gick bra på jaktkursen.

2008-09-11 @ 14:46:37
URL: http://kellybrown.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback