Snabbträning

Idag tog jag med hundarna när jag skulle med Elin till hennes ridning. Hon rider på Lomma ridklubb och det ligger ju alldeles intill Lomma BHK så varför inte passa på att träna lite.

Elins ridning gick jättebra, känner dock att hon börjar bli för duktig (ja inte för att skryta alls) för den gruppen hon rider i nu. Hon har ju ridit sedan hon var 3,5 år men har aldrig lärt sig hästhantering och därför fick hon börja i en lättare grupp än vad som egentligen passade. Är också av den filosofin att det är bättre att vara bra på det man gör och göra det enkelt lite exta än att stressa fram. Nu tycker hon dock själv att det händer för lite så vi får se om hon skall byta grupp eller inte.

Efter ridningen stannade jag till på Lomma och där var Emma och ett helt gäng Anthriscusar som hade tränat lydnad. Som tur var hade Emma lite köttbullar över då jag glömt mina hemma.... Körde ställandet med Oscar han bjuder ju gärna på läggandet men nu vill jag ha upp ställandet lite. Vill att ställandet skall ha högst förväntan alltid lättare att jobba från ställande än liggande:) Körde först stillastående coh det gick bra men så fort jag började backa så bärjade han erbjuda läggande istället. Började då trampa på stället när han stod och sedan gå sakta bakåt. Det gick super, han var dock extra nosig idag men när jag änvände nosandet som en belöning efter några rep så nosade han mycket mindre och tittade upp på mig och frågade liksom om vi inte skulle träna mer. VILKEN LYCKA detta var, min täningströga (om man får kalla honom det) bad om att få träna:)

Sedan var det Zolos tur och jag passade på att köra höger och vänster dirigeringar eftersom jag hade Elin och hennes kompis Olivia till hjälpare. Ställde dem på vars en sida om Zolo och skickade ömsom häger och ömsom vänster. Funkar bra två gånger kom han till mig ist men alla de andra skicken satt som en smäck. Ökade på avståndet både till dummiesarna och till mig. Mcyket nöjd med den träningen.

Blev en kort men mycket effektiv träning idag och det är ju bättre än långa oorganiserade pass.

imorgon blir det förhoppningsvis spår, tog ut en flaska som varit ute och vänt två gänger utan att vi använt det och det luktade ruttet ägg i tvättstugan när jag kom dit så jag tog ut en ny flaska, blodet i den första mådde nog inte så bra.

Skall försöka komma ihåg kameran imorgon så vi kan ta lite bilder.

Tills dess
KRAMEN

Kommentarer
Postat av: Maria & Meia

Va kul att det funkar så bra med vovvarna, och speciellt Oscar. Måste va underbart att ha hittat nyckeln till hans motivation! Kör hårt.

Kram

Postat av: Helene & Wallander

Det vi såg av din & Zolos höger/vänster träning såg mycket bra ut.



"Alla träningstillfälle är bra utom dom dåliga"



Vi skall sticka till Hundplugget i Pärup och träna stadga i em, vilket skall bli jätteroligt.



Hoppas att spårandet gick bra idag!

2008-10-12 @ 12:14:07
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Malin

Härligt att det funkar så bra i träningen nu!

Hoppas vi kan ses snart E V I G H E T E R sen sist!

2008-10-12 @ 18:33:58
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback