Oscarträning

Idag var det dags för träning hos Åsa med Oscar. Det är såååå kul att träna på detta sättet men det allra roligaste är att se hur kul Oscar tycker att det är:)

Vi började idag att köra läggande, de börjar sitta rikitgt bra nu och han lägger sig även när jag går baklänges så nu är det dags att lägga på kommando!!!!! Detta är en del jag tycker är svår i denna träning jag tränar ofta in momenten för länge innan jag lägger på kommandot, tur man har en tränare som kan säga till en när det är dags. Körde sedan ställande på samma sätt, först framför och sedan framför mig när jag backar och det fungerar också bra, så det är dags att lägga på kommando där också. nu har vi mycket att träna, får ju inte glömma ingångarna, fria följet mm. 

Jag är så glad för Oscar idag svansen glad hela tiden tom när jag tog upp honom i fotposition:) Kan nu när jag börjat träna på detta viset inte förstå hur man kan träna hund på något annat sätt:)

Vi avslutade med den övningen jag tidigare skrivit om där man skall göra så många repitioner av ett moment under olika förutsättningar, först utan störning och sedan med mera störningar efter hand. Oscar klarade det inte längre när Susanne stod och sa Oscars namn och olika kommando, då blev det för mycket för honom han började nosa febrilt i marken och det är ett tecken på att han inte klarar med så vi bröt där.

Susanne och Zicko har också varit med och tränat idag och de har gjort STORA framsteg den senaste tiden jättekul att se att Zicko är så positiv till träning igen. BRA jobbat Susanne.

När jag kom hem gick jag ut för att träna med Zolo, körde läggande framför mig och under rörelse, här är det dags att lägga på kommando. Körde sedan ställande framför mig, så länge jag stod stilla funkar det men så fort jag börjar backa så lägger han sig istället. får öka upp ställandena ett tag nu istället och inte köra dem så nära varandra. Annars höll han sig hyfsat i skinnet idag, har nog börjat fatta att det blir time out om man inte är lugn.

Nu skall jag fixa lite mat till jobbet sen är det jobb 15-24. 

Tills nästa gång 
KRAMEN   

Kommentarer
Postat av: Emma & gossarna

Kul att träningen gick så bra idag!!! Det är ju två veckor till vår Åsa-träning.....

Hoppas att du haft en OK kväll på jobbet, snart tar jag vid =)

kram

2008-10-07 @ 20:01:26
Postat av: Kia

Hej!

Vad roligt att träningen gick bra.Hoppas att du har hittat ett sätt att träna som passar er bägge.Vi ses den 19:e.

Kia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback