WT

Vilken dag och vilken hund jag har:) Vi skrapade inte ihop många poäng men det bryr jag mig inte om idag utan jag är bara såååå glad för min hund som gjorde sitt bästa och skötte sig utmärkt.

Samling 08.00 på Frostavallen i Höör och jag slutade jobba kl 02.00 vilket alltså resulterade i 3 timmars sömn. Ja självförvållat så det är bara att skylla sig själv. Kan ärligt säga att när klockan ringde imorse så var jag mycket när att ringa och stryka mig, men vilken tur jag åkte.

Väl på plats så blev vi skickade till olika rutor, jag fick ruta ett.

Ruta 1: Närsök. Först ett fotgående utan koppel ner till utgångspunkten (heter det så på WT också??) Zolo gick brevid mig, dock inte korrekt men jag är nöjd, han höll sig intill mig, jag uppmuntrade och belönade efter hand. Skulle skick ut honom i ett parti för att hämta in två dummysar. Första skicket gick han ut lite osäkert och reste lite ragg, man kan ju aldrig veta vilka spöken som gömmer sig i skogen. Hittade en dummy och rätt in till matte. andra skicket var det inga tveksamheter, ut som en kanon och efter lite sökande hittade han ytterligare en och rätt in till matte. = GLAD MATTE.
skönt att det gick bra på första rutan.


På väg tillbaka från ruta 1


Sedan fick vi träna passitivitet när vi väntade vid andra rutan. Detta skötte han utmärkt men matte skall inte prata med och om honom för då går han upp i varv men är jag tyst och bara ignorerar honom så håller han sig hyfsat lugn. Stackarn har ju aldrig sett så många hundar någon gång i sitt liv.

Ruta 2: Enkel markering med dolt nedslag och ganska dold kastare med skott och över en en mur som var i mina ögon sett en mycket hög mur.
Zolo gjorde inte så mycket som en muskelryckning vid skottet= GLAD MATTE. gick rakt ut på mitt kommando men vände vid muren ungeför, jag gick fram tre steg och kommenderade ut och han går över muren= GLAD MATTE. Här hittade han dock inte apporten trots att jag valde att gå fram till muren och peppa honom, dummyn låg i väldigt högt gräs så det var inte helt lätt. Ändå mycket nöjd med rutan då han klarade skottet galant och gick över muren.


Uppe på muren i ruta 2


Ruta 3: Enkel markering i en brant backe uppför. Zolo sitter fint och går bra mot markeringenmen viker av vänster när det riktigt branta börjar. Kallar in och skickar igen men han hittar inte så jag går fram med honom en bit och han hittar den. Tycker att han löser det bra och jag är nöjd.


vilken fart vilket fokus:)


Nu kommer jag med den matte i full fart


Ruta 4: Lång enkelmarkering på fält med synlig kastare och synligt nedslag. Zolo tjuvar lite eller så kommenderar jag för tidigt men han gick innan jag fick knackningen på ryggen av domaren. Zolo går ut på det avståndet som vi har gjort markeringar på så jag skulle ju så här i efterhand själv valt att gå fram 10 meter för att Zolo skulle fått en bra chans. Men men det är alltid lätt att vara efterklok. Efter lite/mycket hjälp av mig så hittade han sin apport.


Fotgående med dummy i munnen

Ruta 5: Två enkelmarkeringar i vatten, med skott. Föst ett fotgående ner till vattnet utan koppel vilket han klarade galant med lite hjälp och peppning från mig. tjuvade lite när jag vände på huvudet för att få klartecken från domaren men återigen ingen reaktion på skottet. Han gick ut i vattnet men när det blev så djupt så han tappade fotfästet vände han igen och så höll han på en liten stund. Jag kallade in honom och ett nytt skott och nytt kast. Zolo ut igen men vänder när det blir för djupt. efter mycket peppning från både mig och domare så började han simma ut mot apporten och hämtade in den, skakade sig inte innan han lämnat och matte var MYCKET GLAD.


Fotgående ner till vattnet, fint brevid mig


Lämnar dummyn när han äntligen hittat den och vågat sig ut till den i vattnet


Som sagt inte mycket poäng då vi nollade tre av fem rutor och de andra var det inte många poäng vi fick men en erfarenhet rikare är både jag och Zolo. nu skall vi båda gå och vila innan hela tjocka släkten kommer för att äta morsdagsmiddag.

TACK alla i FRK som ordnat dett till ett så fint och väl genomfört WT. TACK Emma och Susanne som var och stöttade mig idag:)

Kommentarer
Postat av: Malin

HÄRLIGT HÄRLIGT!!



Klart du ska vara nöjd med din kille idag!

Första gången både för matte & hund,

jättebra jobbat av er båda två!



Kram Malin

2008-05-25 @ 14:36:39
Postat av: Maria & Meia

Va kul att du är nöjd med dagen! Tycker det verkar ha gått jättebra för er! Man blir nästan lite sugen att starta själv....

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det gick ju skitbra! Han var ju hur cool som helst. Nyttig träning och duktig både förare och hund. Han kan gå hur långt som helst. Jag insåg idag att VI inte tränat passiviteten och stadgan alls som vi borde.

2008-05-25 @ 18:44:44
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Monica

Heja Malin, vad duktiga ni var!!



Det allra svåraste momentet klarade ni ju galant!

Fotgåendet till vattnet! Inte roligt om man inte har så´n stadga som ni har.



Pussa på gossen för han var jätteduktig.



Monica 8 Lennon

2008-05-25 @ 21:17:07
Postat av: Susanne

Va duktiga ni varit!! Synd att jag inte hade möjlighet att se er idag, men det får bli till en annan gång!!

En erfarenhet rikare, det är alltid bra!! Må så gott, denna morsdag!!

Kram

2008-05-25 @ 21:23:06
URL: http://www.astaomalte.bloggagratis.se
Postat av: Lena

Vilken härlig flatte-kille han är, Zolo! Så lugn och sansad trots allt ståhej.

Duktig hund, duktig matte.

2008-05-25 @ 21:45:37
Postat av: Sara & Salsa

Grattis, såå kul att ni är nöjda. Kommer bli en fiin och duktig kille det där!!! Sov gott nu ;)

2008-05-25 @ 21:53:40
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Heléne och Zico-BB

Låter som Zolo har skött sig utmärkt tycker jag. Det bådar gott för framtiden.

Kul att "tjata" lite mer er igår :D Jag är faktiskt också nöjd med gårdagen, trots den dåliga poängskörden. Man får ta med sig det som är positivt och det verkar det som om du också gör.

Vi ses!

/Heléne



2008-05-26 @ 16:17:20
Postat av: Ia

Vad kul att han simmade ut till slut och inte skakade sig när han kom upp på land. Kanon bra.

Ska bli spännande att följa honom i hans karriär.

2008-05-28 @ 12:09:46
Postat av: L8



Halloj!



Klart du ska var nöjd med er prestation!

Kul att ni är sååå duktiga.

WT, vet jag inte riktigt vad det är, hade varit kul att hänga på en dag o kolla...

Ha en underbar vecka...!

KRAM

2008-06-02 @ 08:02:12
URL: http://l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback