Tävlingsdags

Jaha så var den andra tävlingen avklarad och det var ju inget att hänga i julgranen eller tja hälften var riktigt bra och hälften fanns inte på kartan.
Såhär i efterhand kankse jag ite skulle ha startat Oscar då han var märkbart påverkad av sina eksem.

Startnr 1 YES skönt att ha det gjort och inte bli mer nervös än nödvändigt.

Platsliggningen ligger Oscar jättebra, vinden i nosen så inte tillstymmelse till att nosa, ja enda tills hans eksem gjorde sig påminnt och han satte sig upp och kliade sig, la sig ner igen så det possitiva i det hela var ju att han inte kom till mig utan stannade kvar. När jag sedan kom tillbaka så satte han sig upp innan kommandot= 0 poäng....


Här ligger han ju som en klippa synda att han inte fortsatte med det;)

Tandvisningen 10 han är ju en retriever och det är ju inte många av dem som inte är tillgängliga.

Linförigheten så, han kändes inte riktigt mer som om han hade svårt att fokusera, kan ju vara att det kliar kan ju också vara att det är så Oscar är när han är på nya ställen. Han var inte riktigt med mig idag kände jag men jag tittade iaf inte på honom utan försökte hitta riktmärken så att jag gick rakt.  =v 7, domarens kommentar: Ojämn position, sitter snett, sitter ej. Så det såg förmodligen ut precis som det kändes.


Jag är inte arg bara kisande och fullt koncentrerad

Läggandet, han la sig fint inte mycket att klaga på jag kikade ner på honom så jag hade kunnat dra till med ett dk om han hade följt efter mig men det behövdes inte. = 9   tempo var domarens kommentar, alltså kunde han lagt sig lite kvickare, men om man jämför med nollan vi fick sist så var ju detta mycket bättre:)


Läggandet ett av de bättre momenten idag.

Inkallningen, ja jag kan inte säga annat än att jag är sååååå nöjd, jättefin ingång och det är ju det som varit vårt krux nu ett tag. Ingen buff på min vänsterhand utan en superingång:) = 9 och även här var domarens kommentar Tempo.

Ställandet kan vi glömma direkt, gick och filosoferade om jag skulle köra ett dk eller om jag skulle testa utan, jag testade naturligtvis utan och då gick det som det gick. Han kom smygande efter mig men när jag vände mig om stod han, när jag gick tillbaka stod han fint kvar men när jag kommenderade sitt så satte han sig snett ut?!?!? = 0, stannar ej!

Apporteringen som vanligt, han tog lite tidigt. = 8 tar tidigt.

Hopp över hinder blev ju inte som jag ville. Tävlingsledaren la apporten i en korg bakom Oscar ca 10 m bort och Oscar kunde inte riktigt släppa den. när jag satt honom och kommenderade så dök han ner med nosen och när han fick ytterligare ett HOPP så gick han brevid. Jag stod helt mållös här kan jag säga det var ju ett år sedan han gick brevid sist. = 0, Hoppar ej

Helheten fick vi 6 på. oscar var som sagt inte riktigt med mig och det märktes mellan momenten då han tog lite turer ifrån mig.

Nu är det bara att ta nya tag och framförallt är det jag som måste få rutin och komma på hur vi skall lägga upp tävlingarna på bästa sätt. Nu fokuserar vi på de bra poängen och tränar på det som gick mindre bra (el egentligen uruselt!!!)

Imorgon blir det tidig morgon efter en halv natt på jobbet och hur jag skall orka det just nu vet jag inte men det få gå helt enkelt. zolo och jag skall debutera på WT och vi kommer att göra det som känns bra det andra står vi äver. Var och testade hans simkunskaper igår och där var ju mycket mer att önska han vevade på med frambenen så mycket så han såg inte dummyn och när han väl kom i närheten av den tryckte han ner den under vattnet. Men till slut fick han tag i den. Imorgon tar vi det som en träning han är ju trots allt inte såååå gammal.

Nu blir det vila innen jobbet kallar. Trevlig kväll på er alla.

Kommentarer
Postat av: Sara & Salsa

Vi tar också morgondagen som träning. Det får gå som det går... Vädret ska man inte klaga på idag, hoppas det blir fint imorgon också! Vi ses då!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback