Träning på annorlunda underlag

Inte är det ofta man beträder apellplanen och tränar lydnad med snö som underlag men här sitter vi inte hemma för att det ligger snö på marken minsann. Det är ju snart dags för start och då får man ligga i oavsett väder (nästan iaf, hade det inte varit strålande sol så vet i fasiken om jag tränat.)

Hade bestämt dejt med Stina, Toss och Silja idag på Veberöds BHK. Susanne med Zicko och Azlan kom också.

Jag körde lite linförighet och det är jag som behöver torrgå nu igen efter min vintervila. Oscar var taggad till tusen men snön var ju ett verkligt störningsmoment. Han älskar att äta snö:) Det vi behöver träna på är att få in honom till riktigt bra positioner vid halterna så han inte sitter snett eller en liten bit ut. Detta är alltså finlir:)

147106-438
KONTAKT vid en halt i linförigheten

147106-439
Linförighet. Han räcker minsann tunga åt matte:)


Läggandet gick bra och ställandet också fast vi körde ställandet direkt efter läggandet så var det inga tveksamheter hos Oscar. SKÖNT!!

147106-440
Läggande under gång o han la sig fort:)


En inkallning blev det också och den gick bra tom ingången var ok, lite snett men med tanke på att jag stod med händerna på ryggen för att han inte skall buffa på min vänsterhand. När jag har gjort det innan så har han satt sig mitt framför mig och inte gått in i fotposition. Detta var alltså jag mycket nöjd med.

147106-441
Här kommer jag matte!!!!!


Vi provade även Stinas metallapport. Usch sa Oscar den var inte alls rolig att ha i munnen. han skakade tänder men höll den efter en stund i ca 3 sek längre tyckte jag inte att det behövdes den var ju ganska kall också, ville inte att den skulle fastna på tungan, hihi.

147106-444
Duktiga Oscar med en kall metallapport
147106-442
Men om jag bär den såhär då??????


Zolo fick sitta fastbunden och bara titta på idag. Provade någon stoppsignal med honom på slutet med det var allt.

Tack tjejer för en toppenträning i det vackra vädret.  Måste bara lägga in en bild på en dansande Toss vilken kille, han gör verkligen allt i raketfart både på gott o ont eller hur Stina?

147106-443
Fina fina Tosseriet.

Vill också passa på att önska alla en riktigt GLAD PÅSK


image445

Kommentarer
Postat av: Carina

GLAD PÅSK på er oxå!!
Hoppas solen lyser över oss så vi kan få härliga aktiviteter med doggsen

Postat av: Zicko och Azlan

Tack för träningen idag!

Ha en skön helg. Hoppas vi kan träna lite nästa vecka också¨!

Kram från
Stehagsgänget

2008-03-20 @ 18:29:59
URL: http://azlan0zicko.zoomin.se
Postat av: Ia

Glad Påsk.
Ser härligt ut med träning i snön.

2008-03-20 @ 22:49:55
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Stina Toss & Silja

Tusen tack för en trevlig träning idag. Oscar såg verkligen fin ut - ni är mer än klara för lydnadsklass 1!!!!!
Kände att det var allt för länge sedan det blev seriös lydnadsträning - men nu är det ändring på det...... Japp det är verkligen på både gott och ont att Toss gör allt i raketfart - i bland hänger man inte riktigt med i svängarna.....vi får väl se hur det går i helgen. Rapport kommer i bloggen....

Ha nu en riktigt GLAS PÅSK så hörs vi!!!

Kram Stina

2008-03-21 @ 00:00:45
URL: http://tosseriet.webblogg.se
Postat av: Sara

Glad påsk på er alla två- och fyrbenta! Fina bilder från träningen, man ser verkligen att Oscar tycker det är så kul! Spännande med start snart... Ska hålla tummarna för er!

2008-03-21 @ 10:38:00
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Kia o gänget

Glad Påsk önskar jag er.
Vilka fina bilder.
Hoppas att all din träning snart ger belöning.
Kia

2008-03-21 @ 14:27:51
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Sara & Salsa

Ser ursnyggt ut! Nu ska vi börja finslipa lite också. Snart tar vi en gemensam träning! Kramar Sara & Salsa

2008-03-25 @ 14:22:55
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback