Lydnadsträning

Idag hade jag bestämt träff med Susanne och Zicko på Burlövs BK. Jag skulle hjälpa henne lite med kritiska ögon:)

Jag passade på att köra igenom hela 1:an för att se hur det kändes och vad det är vi behöver träna på. Linföringheten kändes bra men jag vill ha ännu bättre kontakt med Oscar så det är lite finputsning annars känns det bra. Ställande var ok han tog ett steg så det är snabbheten som skall jobbas upp ytterligare. Inkallningen har han aldrig gjort så bra som han gjorde idag, har under vintern tjuvtränat inkallning nån gång och då utan ingångar, jag har bara kastat en boll bakåt som belöning vid bra fart idag hade han superfart och det så nog roligt ut när han skulle göra ingången för han slirade runt:) SUPERGLAD för det. ingångar är ju en annan sak som vi tragglat lite inne och ute lite då och då, en här och en här blir bra resultat i slutändan. Kan ju inte träna Oscar för långa stunder i samma moment (skall man väl inte med nån hund iof sig) för han tröttnar och tycker att det är pest att träna då.

Läggande kändes lite segt men det var nog en 7-8 så det är lite snabbhetsträning där också. Hoppet är väl det jag är mest missnöjd med. Han hoppar fint men istället för att göra en ingång till fotposition så dyker han ner och börjar nosa runt GRRRRRR. Provade att sätta honom lite närmre hindret och jag ställde mig lite närmre på andra sidan och så gick det bra, vet inte om det var pga tillsägningen hoppet innan eller om det kan fungera att stå lite närmre. Apporten var inga problem. MIN DUKTIGA DUKTIGA KILLE:)

Testade även ut hoppet i tvåan och ut hoppar han nu skall jag bara få stopp på honom och sätta honom på andra sidan, han är dock väldigt säker på kommandot hopp så även om han sitter snett för tillbakahoppet så hoppar han jättefint, men det ser ju inte snyggt ut.

Summa sumarum är jag SUPERNÖJD med min fina svarta kille idag.

Zolo och Azlan fick ta sig ett race också, tränade lite stadga med Zolo innan med störning av Azlan i koppel men det var inga problem. Under promenaden blev det några stoppsignaler och de sitter fint även om han inte sitter men han har stenkoll på mig så fort jag visslar, han är i en ställning mitt emellan sittande och stående, svårt att förklara, skall försöka få någon att fånga denna roliga pose på bild nån dag.

Inga bilder idag då det ösregnade i början men efter ett tag sprack det upp och blev riktigt fint men kameran kom inte fram för det:(

Håll till godo med en bild från vår träning i somras.

image422

Kommentarer
Postat av: Malin

När det regnade låg jag kvar i sängen *fniss*
Sen..,
när det var fint väder så var vi ute på mossen. Fido milt sagt crazy idag.. Loch Fido VS Svanen på bloggen.. hrm..
När ska vi nu boka in träningsdate??
Ska du/ni på träningen i Baltiska hallen på lördag?
Kram kram!

Postat av: Malin

oj.. glömde ju. Kul att det känns bra i träningen med Oscar! Kommer o är kritiska ögon till dig nästa gång!

2008-03-06 @ 23:25:25
URL: http://www.madofi.se
Postat av: emma, & snart krut

Han e´en duktig kille!!! Men han har ju oxå en duktig förare! Malin + Oscar = ett vinnande ekipage :D
Nu är det bara att köra på efter planen fram till att det är dax... För du har väl en plan? =)
Ha en trevlig Let´s Dance kväll, vi hörs väl efteråt

krameli kram

2008-03-07 @ 15:40:51
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: emma igen

Plan!! Har du ingen plan??? ;-) Klart att du måste ha... och då menar jag inte den där jag ska springa omkring med en pool som belöning! *fniss,fniss,fniss*

Imorgon ska jag absolut med!! man kan säga att det är en av vänjníngs process för mej....

kram, kram

2008-03-07 @ 21:51:54
Postat av: Stina Toss & Silja

Du ska se att när det är dax för er första off tävling kommer det att gå galant.....Visst längtar man till sommaren när man ser din träningsbild?

Vad roligt att du oxå ska börja nytt jobb. Håller med att vi måste ses, jag har semester påskveckan så då måste vi få till en date.

Kan inte säga annat än att jag längtar till 31/3 då mitt vikariat går ut. Det har varit jättekul och testa på och vara gruppchef, men jag har ju samtidigt haft kvar min gamla tjänst...... Så med facit i hand så är det ju självklart att det inte kan bli så mycket tid över till annat än jobb..suck!!

Ha nu en skön helg

Kram Stina Toss & Silja

2008-03-07 @ 23:53:13
URL: http://tosseriet.webblogg.se
Postat av: cattis

känns som man ska ta en liten tur ner till malmö när det e dax för tävling.
det kommer gå som på räls!

kramis cattis zack & diza

2008-03-08 @ 07:03:35
Postat av: Zicko och Azlan

Tack för hjälpen! Vill snart låna dina kritiska ögon igen.

Kram Susanne

2008-03-09 @ 08:11:23
URL: http://azlan0zicko.zoomin.se
Postat av: Sara & Salsa

Snart tävlingsdags med andra ord. Ja, kanske debuterar vi i Svedala också, funderar... Men jag vet inte om vi har kommit så långt med tvåans träning, fast det löser sig. Tar väl ingen etta direkt ändå...

2008-03-09 @ 21:16:43
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback