Kvällsträning

Nu har man jobbat natt två nätter i rad och har en natt kvar. Känns faktiskt helt ok förutom att det är svårt att sova i värmen så nästa vecka flyttar jag ner vårt sovrum till vårt rum på bottenvåningen som är mycket svalare.

Idag tog jag tillfället i akt att gå ut och träna på kvällskvisten. Börjar bli lite svalare nu så hundarna orkade lite iaf. Frdelen med två är ju att den ena får träna på den evinnerligt tråkiga passitiviteten och det fick Zolo börja med idag. Lite spring i benen hade han i bärjan men snart nog så fattade han att det inte lönade sig.

Körde linjetag med båda hundarna och det börjar gå riktigt bra nu, Oscars grepp är inte det bästa men det skall vi nog kunna råda bot på, han är enormt taggad. Stoppsignal vet han bara vad det är när han själv vill och när det gäller apportering så vill han oftast inte alls. Men när jag tog i från magen och sa STANNA så stannade han hyfsat snabbt!!!!

Båda gossarna skätte sig utmärkt och jag fick väldigt beröm av en kvinna som passerade. Hon var mcyket imponerad av att oscar låg så fint när Zolo jobbade, det är inte utan att man sträcker lite extra på sig då:)

Här kommer lite bilder från kvällen.


Bra grepp från Oscar!!!


Zolo passiv.


Oscar med inte fullt så bra grepp men visst ser han lycklig ut


zolo på ut efter en stoppsignal


zolo på väg in

 
hundarna ställde sig så här fint av sig själv så då gäller det att passa på med kameran

Vill också passa på att skicak en BAMSEKRAM till min vän Malin idag.


Kommentarer
Postat av: Susanne

Det var värst vad vi är flitiga i värmen. Själv har jag inte hunnit träna mina hundar så mycket. Dom blir tyvärr väldigt slöa i värmen.



Vi får se om vi får ihop det på tisdag......



Kram

Susanne

Postat av: Sara

Jag är impad av hur du lyckades träna båda hundarna - med en passiv och en aktiv - samt plåta dem samtidigt!!! Var du verkligen ensam eller fick du hjälp? Ifall du var ensam måste jag gratulera dig inte bara till att du har så duktiga och lydiga hundar och att du är så duktig på att träna dem, utan också till en fantastisk simultanförmåga!

2008-06-11 @ 09:50:38
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: L8



Halloj!!



Klart vi ska se KUNGEN LARS WINNERBÄCK!!! men, det blir i MALMÖ....



Men, kan vi inte ordna till en träningsdate med en god fika??



Hoppas allt är superbra o att vi verkligen tar tag i att träffas snart :)

KRAM

2008-06-13 @ 03:37:32
URL: http://l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback