Utställningsdebut

Idag var det då dags för utställningsdebut för Zolo och mig. Vi for iväg tidigt för att hinna med att se och stötta Susanne som skulle debutera med Azlan, hon skulle in som nr 5 i sin ring, vi skulle in som nr 74 så det blev en hel del väntande.

Dagens övningar var mycket till för att se hur Zolo klarar av att slappna av när det är folk och fä runt om. Jag hade min canvasbur med och Zolo trivdes ypperligt i den. Han pep nån gång men då var det för att tala om att han ville ut så det var ju ok. Han slappnade av fint i buren och tuggade mer än gärna på ben som han fick. Detta gör mig så stolt och glad då jag vet av erfarenhet att det är viktigt att kunna slappan av i olika miljöer och situationer.

När det väl var vår tur så var det bara att följa Emma och Skott för de var före oss:). Domaren tyckte nog att Zolo var lite "klen" så vi blev placerade på tredje plats av tre flattar. Men jag är supernöjd med min dag ändå och det är ju världens finaste Zolo jag har sen kvittar det vad domaren tycker.

147106-403       147106-404
Zolo i sin bur                                          PaparazziElin som var sååå duktig idag


147106-405
Hyfsta uppställd trots att jag inte matar honom med godis


147106-406
Domaren känner igenom honom vilket gick hyfsat, han ville gärna pussa på domaren:)

147106-407
Grabbarna brun på rad


Här kommer kritiken

Elegant typ. Skulle önska bättre kropp och ben för mig, skulle önska bättre (mer) vikt.
Bra huvud, bra hals, bra skuldra, utmärkt rygg, utmärkt bakställ och utmärkt rörelse.

Nu skall vi se om jag kan få i honom lite mer mat till Malmö han är ju lite knösslig med maten men vi skall göra vad vi kan för att få honom att gå upp lite för han är lite tunn.

Sedan vill vi avluta med ett stort och rungande GRATTIS till Emma och Skott som blev BIR och BIG Reserv. Vilken debut!!!!!! Superbra jobbat, o er e vi "släkt" med vi sträcker på oss:)

147106-408
SnyggeSkott

Kommentarer
Postat av: Malin

Grattis till en fin debut!
Smaken är som baken, en annan gång är det en domare som gillar en smäckrare typ. Du fick ju jättefin kritik på honom & han skötte sig ju strålande heeeela låååånga dan! Klart du ska vara nöjd med honom!
Kram kram =)

Postat av: Maria & Meia

Jag tycker ni ska va stolta över er dag. Att slappna av bland alla främmande hundar är verkligen en bedrift i sig. Konstigt att han inte lyckades charma domaren, jag menar vem vill inte ha en flatte-puss? :)

2008-02-23 @ 17:48:27
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: emma & skott

Grattis till er fina kritik idag!!! Och han skötte sig utmärkt heeeela dagen! Håller med MaDoFi nästa gång gillar domaren en smäckrare typ och inte en dunderklump!! ;-) Sen har du en stor del i vår dag, hade aldrig gått utan dina frollic =)
kramar från trötta genarps bor

2008-02-23 @ 18:04:11
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Zicko och Azlan

Tack för stödet idag. Jag håller med dig, i Malmö gillar dom säkert våra "spinkisar".

Jag tycker att våra hundar var dom största stjärnorna, även om inte domarna tyckte det.

Kram
Susane

2008-02-23 @ 19:57:11
URL: http://azlan0zicko.zoomin.se
Postat av: Ia

Mer mat är svårt när de inte äter så bra. Kelly fick olivolja på sin mat, då slank maten ner lättare.


Har idag träffat Hexa, syskon till Zolo.

2008-02-24 @ 15:45:27
Postat av: bea

oj va kul :)

2008-02-24 @ 15:47:35
URL: http://lillasnigeln.webblogg.se
Postat av: cattis

tjena mittbena!!!
ni såg riktigt proffsiga ut.kan man få gå "stå fint utan godis" kurs hos er? pussa godingen från mig.


cattis

2008-02-24 @ 17:34:13
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Typiskt att missa er trots att jag bor nästan bredvid. Å misströsta inte för att han är spinkig...han är ju inte så gammal. Tids nog växer han till sig.

2008-02-24 @ 18:10:03
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Monica o Åttan

STORT, STORT GRATTIS till Utställningsdebuten.
3:a och fin-fin kritik. Va skojigt.
Vi är himla stolta!!

Kram
Monica o Åttan

2008-02-24 @ 20:31:53
Postat av: Fredrik

fina hundar!

2008-02-24 @ 21:41:04
URL: http://fredrikfredrik.webblogg.se
Postat av: Ellie

Nee va snöt :D

2008-02-24 @ 22:37:12
URL: http://xiao.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback