Veterinärbesök, promenad, återträff och missad anmälan

Idag var det dags för återbesök hos veterinären för att kolla upp så hans öra var bra. Tog med oscar för en koll då han kliar sig mycket på halsen, kan ju vara öroninflammation.

Zolos öron var fina och de fortsätter vi bara rensa som vanligt igen så skall de hålla sig förhoppningsvis hela och rena. Oscar däremot ahde mycekt riktigt en infektion i sitt högra öra som nu skall behandlas med droppar. Håll tummarna att detta var det sista besöket på mycket länge hos veterinären. zolo kommer väl att få titta förbi dit men då endast för rabiesvaccinering. Vill ju kunna åka till Danmark för att starta på prov så småningom.

efter verinärbesöket körde vi till Genarp för promenad i skogen. När vi parkerat så skulle vi vänta in MaDoFi så vi passade på att ge killarna vars 6 linjetag. Tycker att Zolo löser uppgiften bra. ganska korta men uppför en backe så apporterna var itne speciellt synliga från hundens vinkel. dummien på samma plats hela tiden och jag backade ner för backen men Zolo. Han har en enorm fart ut och in så tänk er farten i nerförsbacke in det gällde att flytta sig för han lyckades inte stanna där han trodde att det skulle gå. Emma hade nog fått ett mastodontskrattanfall om man ramlat där:)
Inga foto för dagen, kameran hängde på Emmas axel hela promenaden i sin väska:)

Färdiga med promenaden som hundarna för övrigt gillade skarp trots den kvava värmen det var idag fortsatte vi vår färd för dagen. Skulle hämta receptet till Oscar på Jägersro Center och på vägen dit stannade vi hos en gammal go kompis som jag red mycket hos för och som även födde upp min första hund Emma, hon har nu fått barn och det var trevligt att prata gamla minnen och nya betraktelser. Vi hittade tillbaka till varandra genom facebook, tänk vilken nytta man kan ha av datorerna:) Trevlig pratstund blev det trots gnälliga, hungriga ungar jag hade med mig.

Nu e vi hemma igen och jag har två trötta hundar och två trötta ungar men det skulle ju de aldrig erkänna. Jag har också missat att anmäla Zolo till Sofiero så det blir minsann ingen utställning där heller, måste örja skriva upp anmälningstiderna i kalendern så jag inte missar fler. Jaja Växjö skall det bli och så förhoppningsvis Åstorp om man inte jobbar.

Imorgon är det jaktkurs vilket skall bli superkul, hoppas bara att vi inte gör bort oss totalt.

Tills nästa gång
KRAMKRAM

Kommentarer
Postat av: cattis

ja vet.besöken e inte kul!!!

vad synd att du missade sofiero,ses kanske ändå.

lycka till o ha så kul på jaktkursen,han e duktig!!

kramizar

Postat av: E mma, S & K

Ikväll gäller det att hålla fanan i topp och INTE "tappa haka" framför alla..... Perstationsångest???? Inte alls!! =)

Vi ses om några timmar

kram

2008-08-20 @ 15:40:39
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Helene & Wallander

Hej... kul att träffas igår och vilken go Zolo-kille du har. Jag har antecknat varendaste liten övning, har du? Glöm nu inte att träna hårt tills vi ses om två veckor.

2008-08-21 @ 21:20:39
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback