Sjukhus och träning med Cattis

Började dagen med besök på barnakuten med Eric, han har sedan i fredags klagat på illamående. Efter samtal med barnakuten i Lund tyckte de att vi skulle komma in och göra ultrljud på erics njure som han haft en blödning på för någon vecka sedan. Samma lökare som förra gången och hon är helt underbar, pratar med barnet och inte över huvudet på barnet. Hon stannade tom kvar för att ta hand om oss trots att hon hade slutat:) när alla tester var gjorda visade det sig dock att allt var bra så nu kan vi åka till Legoland utan att vara oroliga för Erics njure. Nu skall vi bara bli av med hans illamående hur man nu gör det:)


   
Lite biler jag tog på barnen när jag lekte med kameran;) Klicak på bilden för att se dem större


På kvällen träffade jag Cattis på Järavallen vid sjöarna. Vi började med en promenad först i koppel och sedan lösa så hundarna fick busa runt lite.

Zolo fick börja träningen och Oscar skulle ligga passiv ( ha det kunde jag ju glömma:) Zolo fick några markeringar kastade av Cattis, han skötte sig galant, har ju inte kastat så mycket till honom innan så han är inte jättevan vid att få kastade dummies. Cattis kastade på samma ställe och jag backade. Mycket nöjd med honom.


Zolo med dummie

Oscar fick sedan en dubbel markering som inte gick så bra så vi gjorde en till och den gick riktigt bra, avslutade med ett enkelt linjetag med honom.


Kanin eller Oscar????


Cattis tog ut Diza som fick ett litet sök, hon jobbar på bra med näsan och är inte rädd för att jobba ifrån Cattis, hon har heller ingen tendens tilla tt gå tillbaka till samma ställe som hon hittade den förra apporten vilket jag kan se som en styrka för då har hon fattat att det är fler som ligger på andra ställen. Zolo fick hämta den sista i hennes sök o det gjorde han bra.
Jag gick sedan och la ut ett litet sök till och där skickade vi varannan gång och jag är så glad för min hunds stadga, idag tjuvade han inte en ändra gång trots att han såg Diza jobba.

Zolo passiv


Zolo fick även en markering på vatten för att se om simträningen i Tvedöra gett nåt resultat, och se det hade det han fokuserade fint och simmade utan plask och stänk och hämtade in dummien fint, kom dock inte ända in till mig men det var mest mitt eget fel då jag inte peppade ordentligt utan var mest fokuserad på att ta kort. Puckomatte!!! Skall aldrig hända igen.


Vattenapportering av Zolo

posering innan bad

Mina goa gossar:)


Efter detta fick hundarna spinga av sig tillsammans och BADA.

TACK för trevlig träning Cattis det gör vi om snart igen.

Nu tar jag semesteruppehåll och återkommer när vi är hemma igen.
Ha det så bra tills dess


Kommentarer
Postat av: Sara & Salsa

Hihi, jaa puckomatte... Vet du inte att innan träningen ska man sätta upp mål, och om det var att få fina bilder så lyckades du ju, men om det nu var avlämningen du ville få till så gjorde du ju bort dig ;) Nu är vi tillbaka och då försvinner ni på semester! Hoppas ni har det bra. så fina barnen är! Kramar Sara

Postat av: cattis

vad fina foto på elin & eric.ja vovvarna oxå!

lyckad träning,klart vi får göra om det snart.

ha en bra semester/kramisar cattis o de två bruna!

2008-08-12 @ 23:15:17
URL: http://www.freewebs.com/cattisflats
Postat av: Anneli

Hej!

Det ser för fina ut vovvarna på rad.

Och jag tror minsanna Zolo är en svan, man kan tro det av halslängden i vattnet.

Go kramar

/Anneli

2008-08-14 @ 09:02:31
URL: http://www.flatterhaft.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback