Lydnadsträning

Sen sist har det mest varit jobb och vila däremellan. I onsdags missade jag tyvärr jagktträningen då jobbet kallade men nästa onsdag är det dags igen. Vi tränar på med markeringarna och stadgan varje dag en liten stund på varje promenad, dummiesarna hänger alltid med på Zolos promenader nuförtiden då han går upp så mycket i varv när jag tar fram dem så nu blir det inga dummiesar förrän han är lugn eller inte alls:)

Idag skulle jag träffa en tjej som heter Åsa på Burlövs BK:s apellplan, Susannen med Zicko tränar för henne och jag känner att om jag skall komma någonstans med Oscar så är det till att börja om från början och då med hjälp av klicker och kul träning. Jag kommenderade henne igenom tvåan och det gick duper hon har två mycket trevliga hundar som verkligen gillar att jobba men så sa hon också att hon fått jobba för det så det känns som om jag kan få mycket hjälp där. hon tittade lite på mig och Oscar och kom då fram till att jag är mycekt dominant i min hållning och Oscar blir då osäker och då snusar han i gräset, vilket är en helt korrekt handling från honom då det är ett normalt beteende på en osäker hund. 


Jag och min underbara Oscar, (synd att man måste kisa hela tiden)

Jag och Susanne skall börja träna för Åsa med lydnadsträning från grunden och mycket "glad" träningen så att jag får upp Oscars självförtroende när jag går sådär dominant.

Tack för en supertrevlig träning.

När vi sedan tränade lite själva så gick Oscar riktigt bra, jag skall ju bara släppa på det där strikta och slappna av lite så går det så mycket bättre. 

Zolo körde jag lite linjetag med och stadgeövningen körde vi också och det går riktigt bra förutom att han har börjat släppa dummien innan mig vilket han aldrig gjort tidigare, hoppas att det var en engångsgrej annars är det bara att ta tag i detta......


Zolo efter träningen med hängande tunga, på väg mot vattenskålen

Efteråt blev det lunch med Susanne och det var trevligt att få tjöta igenom träningen lite:) Nu har Eric hämtas tillsammans med en kompis från dagis och Elin skall ut med pappa på golfbanan så det blir en lugn eftermiddag. Imorgon är det jobb, har nu FYRA dagpass framför mig som inte är nådiga 05.45-16.30 = tidiga morgnar och sena eftermiddag = en helt slut Malin.

Sist men inte minst håller jag tummarna för Emma och Krut som skall debutera i utställningsringen i helge och en extra tumme för Karin och hennes Diesel, känner på mig att Certet kommer nu och det hade ju varit så kul nu när Emma är med, bara synd att inte jag är där.

Nu blir det förmodligen ingen uppis förrän efter denna jobbsnurra, vem orkar sätta sig framför datorn när mna kommer hem och suttit bakom 5 skärmar en hel dag:)

KRAMELIKRAM tills nästa gång

Kommentarer
Postat av: Susanne

Det blev en skön dag idag. Och tack för sällskapet till lunchen.



Kram kram

Susanne

Postat av: cattis

kramis själv och ha bra jobbdagar! själv ska jag till jakt o fiskemässan o bränna lite pengar.

2008-08-29 @ 22:10:47
URL: http://www.freewebs.com/cattisflats
Postat av: Susanne & Klicka

Hej på er!!

Kul at ni är på G med lydnaden igen!!! positiv träning = framgång, visst är det härligt!!

Kram till er och må så gott!!

2008-09-01 @ 12:16:25
URL: http://klicka.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback