Viltspår med mycket störning

Eftersom jag inte skulle börja förrän kl 15 idag så passade jag på att be Malin lägga ett spår till Oscar idag på fm. Tack snälla Malin för hjälpen.

Var i skogen vid 11 och vi började då med en runda i skogen tillsammans med ett helt gäng skolelever som orienterade, verkar som någon skola hade friluftsdag idag:)

147106-464
Dubbelt "här"gående utan koppel, mina superduktiga gossar


Efter rundan började vi med Oscar. Han var taggad som vanligt men började bra, men efter ca 50 m tror jag det var så tittar jag upp och ser en hel hjord med rådjur mitt i spåret, det kan nog ha varit en 10-15 stycken ungefär en 5-10 meter framför oss. Oscar tyckte att det var ett toppen spår med levande klövar som sprang runt hihi, stackarn.
Efter lite klyddnade och några nya försök kunde han koncentrera sig igen. Han spårade på hyfsat idag tyckte jag men enligt Malin som lagt spåret så gick han ganska mycket brevid spåret, varför han gjorde det har jag ingen aning om. Vi kom fram till slutet och efter mycket letande så hittade han klöven väl gömd, glad blev jag när han verkligen letade fram den, han ser ju inte klöven som en superbelöning men fram skulle den.

147106-465
Rådjuren i Oscars spår

147106-466
Oscar med skatten

Så var det Zolos tur och Malin hade lagt ett väl blodat spår som var rakt. Zolo började bra men rätt vad det var så dök det upp orienterare efter orienterare som han var tvungen att kolla och skälla lite på. Han var inte alls lika låg idag som han varit förr men han var mycket okoncentrerad när det var en massa människor i hans spår. Han hittade dock skatten och blev som vanligt väldigt glad.

147106-467
Zolo med sin skatt, ser dock inte lika glad ut när an är ommenderad sitt med den i munnen


Nu skall jag iväg till jobbet men det känns helt OK att lämna hundarna hemma när de är trötta efter spring, bus och jobb.

KRAMELIKRAM på er

Kommentarer
Postat av: Emma med Dualdogs

Rackarns att man skulle sova idag så jag missade spåret! =(
Kul att han "kämpade" för klöven idag. Bra oxå att det funkade trots riktiga störningar för båda gossarna!
kram, kram

Postat av: Malin

ojj.. F'låt - har jag inte varit här o skrivit..
*fy på mig*
Hoppas att du sov gott i soffan med din dyngvåta arm *fniss*
Hoppas vi kan få till en träning snart igen. Helt omöjligt att hålla reda på ditt schema - let me know ;o)
Kram på dig!

2008-04-27 @ 22:04:24
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sara & Salsa

Å de ser så nöjda ut så... Håller mes om att det känns lättare att lämna ensam då man vet att de är ordentligt aktiverade, med hjärta och hjärna!

2008-04-27 @ 22:33:38
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback