Stygnen tagna o viltspår

Igår tog vi stygnen på Oscar, eller inte vi utan djursjukvårdarna på djursjukhuset! De tittade och tyckte att det såg jättefint ut, men när stygnen skulle tas blev de väldigt paffa då det bara var ett stygn:) När stygnet väl var borta fick vi gå hem igen, de påpekade dock att det INTE var vanligt med en flat som låter bli sår som är sydda, inte annat än att man blev lite stolt över sin hund. Tänk vad glad man kan bli för världens struntsak när man har hund:)

Idag har jag gått långt, började morgonen som vanligt med en promenad till Elins skola och sedan vidare till Erics dagis, väl hemma igen åt jag frukost. Oscar fick vara själv hemma när vi var och handlade. Hemma från affären så bytte jag kläder och sedan bar det ut till skogen med "nyskjutna" hjortklövar. Jga la ett spår som gick över stigar och småbäckar och till slut så blev det nog minst 600 m, jag var rejält slut när jag var färdig. Hämtade Emma och sedan tog vi en kebab till lunch. Gick en tur med hundarna satte in Oscar i bilen och så tog vi med oss Henke till spåret. Henke går lugnt och metodiskt till väga i sitt spår, ringade lite emellanåt men tyckte att han gjorde ett bra spår, det var ju ett tag sedan sist.

När det väl var Oscars tur så var han väldigt laddad, känns som all lydnad bara runnit av honom nu när han har vilat. Oscar tog spåret fint men emellanåt så ringade han också han har så bråttom att han blir av med spåret emellanåt, försöker bromsa men känner ibland att man stör mer då. När vi väl kom fram till klöven kan jag säga att jag var HELT SLUT, jag hade ju då gått denna sträcka tre gånger. Oscar bar dock klöven stolt hela vägen till bilen med mig i släptåg, kan säga att benen kändes som två betongklumpar:)

Lite bildbevis blev det men vi hade nog hittat på något konstigt med kameran så det blev lite suddig, men bättre än inget.

147106-201
Precis i början av spåret hängde jag med iaf.


147106-202
Oscar trött och glad när han hittat klöven.


Imorgon skall vi vara hundvakter åt Henke då familjen Jörgensen skall till Flathult på valptitt. På kvällen kommer de och hämtar Henke men tar även Oscar med sig så skall Oscar tillbringa söndagen i Genarp så vi kan bege oss till Flathult för att se om vi kan hitta Zolo, kommer ju inte att välja valp än men det skall bli SÅÅÅÅ kul att få se valparna på riktigt, sen blir det tre LÅÅÅÅNGA veckor tills det är dags att hämta hem honom. Kan lova att det blir en ordentlig puppieupdate på söndag.

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Tack för ett superbra spår idag!!! Oscar var verkligen duktig! Det är så kul att se killarna som har så olika spår metoder.... men ändå löser dom uppgifterna på ett bra sätt....
Imorgon då du ;-) Tack för att ni hjälper oss med "Larsson"!Du e´guld värd!
Kram, kram

Postat av: Sara

Gick du "bara" spåret tre gånger idag? Här har du en som traskade FYRA rundor idag! ;-) Gissa om det accentuerade foglossningarna?!?! "Färdigbakad" förefaller dock lillhusse fortfarande inte vara, inte ens spårningen fick fart på förlossningen...

2007-09-21 @ 21:33:13
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Kia

Hej!
Vad skönt att Oscar verkar fit for fight igen efter operationen.Kul att han är duktig på att spåra.Jag spårar med hans halvbror.Han vimsar nest än så länge.Det ska gå fort men då blir det ofta fel.Lycka till med valptitten!
Kia

2007-09-21 @ 23:08:42
URL: http://www.kennelspaderdamens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback