Zolo 7 veckor

Nu är det bara en vecka kvar tills Zolo kommer hem till oss. Vi längtar så det gör ont, speciellt Elin längtar och planerar. Det skall bli så mysigt med en valp här i huset. (Ja jag vet att det kommer att bli jobbigt oxå)

Fick precis en bild på en av valparna, den som vi vill ha om han motsvarar våra förväntningar när 
Anneli testar dem nästa vecka. Han e ju bara så go, söt, puttinuttig mm mm mm.

Så ni som inte vill titta på söta valpbilder (Soffan) titta inte längre ner på sidan!

147106-225
Tittut

Nu har träningen dragit igån igen med Oscar efter kastreringen och det verkar som om han har mått bra av sin vila för nu är han positivare än nånsin när vi tränar. Har tränat lite här hemma och i onsdags var vi på Burlöv och tränade tilsammans med Emma och Henke. Oscar hade faktiskt mest fokus på mig trots mycket störning från andra hundar och fuktigt långt gräs på apellplanen. Gjorde en platsliggning med många andra hundar och han låg still hela tiden trots bröt och bråk från andra hundar som inte tyckte att det var någon vits med det här att ligga sitlla:) Sedan körde jag linförigheten och han var på tårna men det gick super. Körde även inkallning och läggande under gång. Vi testade även på rutan och den går bra på ca 5 meters avstånd i störig miljö så nu skall vi utöka avståndet lite till. Avslutade med fjärren som egentligen var det enda som inte funkade, han vill gärna lägga sig för fort efter att jag satt honom och det har jag bara mig själv att skylla. När han sedan väl sitter och jag lägger honom så funkar det men då vill han inte sätta sig överhuvudtaget när han väl har lagt sig. Jaja det är bara att nöta på med mycket belöning.

147106-226
SnyggeOscar


Oscar fick posera när jag provade olika inställningar på min kamera som jag inte ens visst att jag hade. Sedan har jag helt själv beskurit den i photoshop vilket är en bedrift av mig:)

Fick precis en massa valpbilder:

147106-227147106-228
147106-229147106-230
147106-231147106-232

Man kan nog lugnt säga att det är full fart på valparna, enligt Anneli är alla framåt och pigga.
 

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

ja,vilken söt bild! =) Lilla Zolo, snart så är han hemma! Oscar har verkligen var jätte duktig när vi tränade.... snacka om "ny hund" om man tittar tillbaka ett år! duktig flicka som pilat med photoshop ;-) det klarar du bra!
kramar från familjen som firar ;-)

Postat av: kia

Kommer gärna o beskådar det lilla bruna underverket om ett tag.
kia o brunisarna!

2007-10-05 @ 17:19:47
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Vilken liten goding!!! Hoppas verkligen att det är Zolo på bilden!
Härligt att höra att kastrationen blev så bra och att Oscar är pigg och taggad nu! Undrar vad han kommer att tycka om att få en lillebror?!
Kramar från oss alla, två- och fyrbenta
PS. Jättetack för gratulationerna!!

2007-10-06 @ 14:01:01
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback