Träning för en gångs skull....

Känns som om det var evigheter sedan vi tränade "på riktigt", det blir mest träning på våra dagliga promenader inte "organiserad" träning som man var van vid när vi gick kurs. O andra sidan skall ju OScar få vila lite från lydnadsträning och det har han ju fått göra iom kastreringen. Idag var han dock inte lika mycket på hugget som han var förra veckan, eller på hugget var han men på helt fel saker. Något luktade VÄLDIGT gott för både Oscar och Doggy hade helst nosen i backen idag.

147106-235
Vi har fokus på samma sak iaf!!!!

Träffade Malin o Doggy för lite träning. Började med en platsliggning och det gick jättebra förutom att han reste sig på Malins sitt som var menat för Doggy så det fick vi göra om några gånger....  Körde lite linförighet och det gick sådär, han sackade lite och kontakten var i stort sett lika med noll. Körde läggande och det gick bra, inkallningen var slö så den gjorde vi om och sedan ställandet var hyfsat men när jag skall gå tillbaka till honom viker flyttar han bakbenen ifrån mig. Stadgeträning i stående position är det som gäller nu!

147106-234
Linförighet med bestämda steg iaf från mig!!!

Lite rutanträning blev det och det går hyfsat bra idag var det dock som sagt mcket gott att lukta på marken så han snusade en del och det vill vi ju inte, men några blev bra.

På vägen till bilen stod korna och råmade allt de kunde så jag var ju tvungen och gå mot dem för att se hur Oscar reagerade, vet ju inte om han sett en ko innan!!! Han tittade förundrat och de tittade tillbaka lika förundrat, sedan skällde han två gånger gick och kissade så var det bra med det. Tyckte nog gott att de kunde stå och idissla där på andra sidan staketet:)

147106-236
MUUUUUUUU


Också till slut en liten puppybild!!!

147106-233
Nu kommer han snart........

Kommentarer
Postat av: Malin

Ja, man kan verkligen fråga sig vad det var som luktade..?? men alltid bra & nyttigt att träna med allehanda störning - lukter, kor, flygplan - you name it! ;o) Snart är han tbx i trim igen!

Postat av: Anonym

Va duktiga ni är som drar i gång träningen "på riktigt". Behöver du träningssällskap någon dag så hör bara av dig jag så hänger jag gärna på. Ska försöka att sparka igång både mig själv och Tosseriet. Toss knuta är för tillfälligt borta, får hålla tummar och tår att det förblir så. Har återbesök hos veterinären nästa fredag.

Ha det bra & lycka till med lilla guldklimpen

Kram Stina & Toss

2007-10-11 @ 10:22:54
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Är det Zolo på bilden?? Dundersöt i alla fall! Inte många dagar kvar nu...
Kram
Sara & grabbarna

2007-10-11 @ 17:33:26
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se
Postat av: Karin & Diesel

PIRR PIRR!!!! Inte långt kvar nu!!!!
Längtan är snart över!!!

KRAM och trevlig resa!!

//Karin & Diesel

2007-10-11 @ 22:26:34
URL: http://www.movie-star.se
Postat av: Maria & Meia

Jag tycker det verkar ha gott väldigt bra, trots alla goda lukter. När man ser valpbilder så blir man ganska så sugen på en till. Tur att man har en man som är realist :)

2007-10-12 @ 10:50:22
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Trots min monster-tonåring är jag riktigt avundsjuk på dig. De första månaderna är ju så ljuvliga. De luktar så gott och bara vill lära sig allt! Lycka till med den ljuvliga!
Kram

2007-10-12 @ 11:22:57
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback