Spår och promenad

Idag körde jag och MaDoFi till Torup för att spåra. Väl framme så upptäcker jag att min väska med klöv och blod är kvar hemma!! Min hjälna fungerar bevisligen inte som den skall:) Men men, vi kom fram till att Oscar fick gå Fidos spår. Malin la spåret i väldigt trixig terräng hundarna skulle över under och runt om stockar och ris, detta var ett jättebra spår för Oscar för han kan inte hålla så högt tempo när det är lite trixigt, tempot var dock ändå högt och jag fick bromsa rejält för att hinna med när jag skulle över stockarna som Oscar gick under!!!!  Jag var rejält trött i benen efteråt. Tyckte Oscar gjorde ett bättre spår idag än sist men när han stressar och går för fort så stänger han av nosen och tappar då spåret väldigt lätt. Malins spår var också bra på det sättet att hon vek av med vinklar så fort man insåg att hundarna skulle tro att spåret fortsätter rakt fram, de kan då inte koppla av nosen utan måste fokusera för att inte tappa spåret.

147106-238
Sele på!!!

147106-239
Spårar för fullt

147106-240
Paus i spåret, lika bra att vänja Oscar vid att man måste kunna stanna i spåret m tanke på skottet i Ö-klass


Efter att Malin lagt ut spåret gick vi en runda med alla tre hundarna så de fick springa av sig ordentligt. Oscar såg ut som en lerhög efter ett litet tag, han lägger sig ju helst ner i varje liten lerpöl som går att hitta.

147106-237
Oscars favoritsysselsättning på promenaden


I eftermiddag skall jag hämta Emma på hennes nya jobb och sedan bär det av till Flathult för valphämtning. Vi kommer att stanna hos Anneli över natten då vi inte vill komma hem med valparna mitt i natten. Så imorgon kan jag lova en ny uppdatering med MÅNGA valpbilder!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Tack för härlig tur idag! Verkar som solen & det härliga vädret försvann när vi körde hem, snacka om tajming! Det löste sig ju bra fast "virrpannan" lämnat sina grejer hemma! Tyckte Oscar gick bättre idag än förra gången jag såg honom, o han har ju tid att träna, så det kommer att bli finfint! Hoppas vi kan få ihop spårdater framöver trots att det kommer att råda PUPPYFEVER - hela vägen från Hjärup till Genarp o lite till! ;o) Kör försiktigt & som sagt keep me posted! Kram kram!

Postat av: Sara & Salsa

Väntar otåligt på bilder...

2007-10-12 @ 15:56:30
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Maria & Meia

Lycka till idag! Ja, nu väntar vi på bilder....

2007-10-12 @ 17:14:54
URL: http://www.eng-johnsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback