Nu har det vänt

Det skulle bara till en tur till Genarp så har matbeteendet vänt totalt. Från att ha varit helt ointresserad av mat som var i skålen, mattes hans, Oscars skål mm så har han nu blirvit tvärtom. MATTOKIG. Han äter upp i stort sett allt i matskålen och när jag erbjuder godis från min hand så tar han det och lite av fingrarna!!! Det är jättehärligt att han äter men nu har buset i honom också dykt upp. Han sover och vilar jättebra inomhus men ute är han en vildbatting, han jagar löv och pinnar. Kopplet går bra att ha på honom det bryr han sig inte så mycket om och det är ju skönt, men jag har en ganska stor gräsmatta på andra sidan gatan och dit får man gå utan koppel och det är ju häftigt tycker han. En koppelpromenad blir det varje dag.

147106-260
Here I come, han har bra fokus, MATTE!!!!



 

147106-259
Jag får nog godis när jag kommer till matte, slurp. (Lite mkt suddig men så söt)



Oscar accepterar honom men njuter av vår morgonpromenad som vi tar själv, passar även på att träna lite på promenaden med Oscar, det är ju klubbmästerskap på söndag så vi måste ta tag i lydnadsträningen lite nu!! Konkurrensen mellan hundarna är verkligen bra, Oscar är mycket mer fokuserad på mig när vi är ute själv, han blir liksom lite mallig och är mycket mer observant på mig. Har även passat på att träna lite när Zolo springer runt benen på oss, snacka om störning.

147106-261
Löv är gott.



 

147106-262
När jag tuggar på en torr frolic kan jag sitta stilla så du kan fotografera mig!!




Regnat har det gjort idag men det var bara konstigt i början sen brydde sig inte Zolo så mycket om det men när vi skulle torka oss när vi kom in så var det lite protester!!! I och med att han har blivit så mattokig så har jag börjat klicka in honom, vi får väl se hur det går med det, något måste vi ju göra:)

147106-263
Inte lätt att fånga båda på samma bild:) Men ställer jag Oscar så har jag en liten chans

Kommentarer
Postat av: Malin

Va skönt att han äter nu! Antagligen så kommer energi-nivån att höjas en aaaaning kanske *fniss* Men en valp ska ju vara lite busig ;o) Ser fram emot lägesrapport från klubbmästerskapet, jag spräcker ju den planerade invasionen av prispallen..

Postat av: Monica&Åttan

Gud va skönt att din lilla gosse kommit igång.
Måste säga att jag var lite orolig ett tag.
Stort Lycka till med din lilla "Illbatting".

Krama om honom ordentligt (om du hinner)
Mormor och Mor Åttan

2007-10-17 @ 19:20:34
Postat av: Heléne och Zico-B

Oj då, äter han nu! Då kommer han att bli ännu farligare ikväll :D
Skämt å sido, måste kännas skönt att Zolo har aptit igen - det är ett sundhetstecken. Men, som någon sa, nu blir det nog liv i luckan - stackars Oscar :(
/Heléne

2007-10-17 @ 20:24:20
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Svart & brun

Skönt att det där med maten har släppt.... Lycka till med in-klickningen! Här är vi oxå i full gång.... =)
kramar från genarp

2007-10-18 @ 07:38:27
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Maria & Meia

Håller tummarna för söndag!
Visste väl att Zolo var som alla andra flattar.... mattokig :)

2007-10-19 @ 12:48:52
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Sara

Det där med att hundarna blir mer koncentrerade på sin matte när de för en gångs skull får vara ensam med henne (efter att de fått en konkurrent i flocken) har jag också märkt av! Som de njuter av sin ensamtid! Då passar de gärna på att visa sig lite extra också, så att matte ska vilja vara ensam med dem fler gånger... Zolo är för övrigt dundersöt! Och bilden på Oscar är underbar (trots suddigheten)!

2007-10-19 @ 19:54:24
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback