Nu e Zolo här

När vi kom upp till Anneli igårkväll fick vi våra valpar i famnen direkt, så det blev gos och pussande en liten stund, sedan kallade dock Idol på oss (Jag var nog den av oss som är minst intresserad) så då fick valparna gå tillbaka till sina syskon. Vi sov gott hela natten och vid nio gav vi oss iväg efter diverse donande och frukostätande. Emma började köra och jag hade båda valparna vid mina fötter. Så länge det var krokiga och ojämna vägar hade Zolo och Skott svårt att slappna av men efter en stund så sov de så gott. Vid Eurostop i Halmstad stannade vi för kissepaus och tankning. Hundarna fick gå i koppel för första gången och se lastbilar bussar mm så de fick många nya intryck på en liten stund och det märktes när vi fortsatte att köra med mig vid ratten nu. Båd pojkarna sov hur fint som helst. I Bjärred blev det en ny kissepaus när vi hämtade Elin och Eric som hade varit hos farmor på förmiddagen och sedan lämnade vi av Emma och Skott i Genarp. Även efter vi lämnat av Skott så gick det bra med Zolo. Hundarn tog resan väldigt väldigt bra över förväntan hos både mig och Emma.

147106-241147106-242
Zolo under och Skott över på bilden till vänster och Zolos favoritställning när han sov i bilen till höger
Väl hemma instruerade jag Elin att ta in Zolo i trädgåreden så att jag kunde gå inte och hälsa på Oscar som naturligtvis hade saknat sin matte. Släppte ut Oscar till Zolo i trädgården, Oscar morrade till en gång, Zolo kollade om det kankse fanns mat under magen på Oscar men det fanns det inte, de busade lite o så var de kompisar.

147106-243
Kom så leker vi

147106-244   147106-245
Jag vill leka mer!!!                                       Men jag är faktiskt trött

Nu är Zolo trött och ligger o sover i sin lilla hage.

147106-246
Zolo trött i sin stora säng i sin lilla hade av kompostgaller!!

Kommentarer
Postat av: Emma, Henke & Skott

Välkommen hem!! Skönt att det gick bra med mötet med Oscar, fast det trodde vi väl inte annat? =)
Passa på att vila dej inför nattens bravader ;-)
kramar från oss

Postat av: Malin

Välkommen till Skåneland Zolo!! Japp - vila upp er medans ni kan! *fniss* Hoppas få träffa lilla "bruno" snart!

2007-10-13 @ 17:39:03
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Maria & Meia

Vilken goding!
Va skönt att Oscar tog det så bra. Tack för att du är så snabb med att lägga in bilder, har trånat hela dagen :)
Ha en riktigt mysig helg!

2007-10-13 @ 18:15:37
Postat av: Caroline

Hej hej! Trevligt att syskonen mår bra! Syrran Hexa mår utmärkt! Hemresan gick också här så himla bra man kan tro de inte gjort annat än åkt bil ;-) Vi hade en kissepaus i Tingsryd.
Mötet med Diva blev också så mycket lugnare än jag förväntat mig. Diva träffade en liten valp för ca 2 veckor sedan och då vart hon ganska tuff. Nu var hon mjuk, lugn, öppenhjärtat och välkomnande!
Kram so long!

Caroline & Hexa

2007-10-13 @ 22:12:46
URL: http://jcav.wordpress.com
Postat av: Sara

Grattis till den lille godingen!!! Ser fram emot att få träffa honom snart! Skönt att Oscar tog mötet med sin nya lillebror så bra. Tänk vad kul dom kommer att få framöver!
Kramar från Sara och alla pojkarna

2007-10-14 @ 11:56:48
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se
Postat av: Sara & Salsa

Grattis till nya familjemedlemmen! Det är ju helt bedårande bilder! Längtar tills Elsa blir så stor att hon tjatar till sig en valp... Kramar från töserna i Skabersjö

2007-10-14 @ 17:10:31
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback