Klubbmästerskap

Idag var det dags för klubbmästerskap på Burlövs BK. Med tanke på att vi inte har tränat så mycket så var förhoppningarna på dagen inte så stora. Zolo fick följa med eftersom han skulle få vara hos Emma i eftermiddag då vi skall på bio. 

Ettorna startade sist så vi fick stå och vänta och titta, vilket är mycket nyttigt. Domaren kommenterade sin poängsättning efter varje moment hos alla ekipagen och det är väldigt nyttigt att lyssna på, man lär sig vad domare tittar på och hur de funderar i poängsättningen. 

Jag hade startnr ett. På platsliggningen innebar detta att jag fick lägga Oscar närmst publiken men han låg som en klocka idag också, nervositeten inför platsliggningen blir mindre och mindre för varje tävling.

Linförigheten kändes inte helt hundra när jag gick, tyckte att han släpade lite men det tyckte definitivt inte domaren, vi fick en 10:A!!!!!!! Aldrig fel att få en tia på linförigheten, men iom det så slutade det som var bra.....

147106-264
En halt under linförigheten.

147106-267
Linförighet
147106-268
Språngmarch


Vid läggandet så gjorde Oscar ett ställande som var SÅ snyggt, synd bara att det var fel moment. Inkallningen lite slö, kan bero på att jag har gjort några inkallningar med ställande kanske. Stälandet utförde han inte alls, kankse skall byta kommando och säga ligg till ställandet ist?!?!?!? Nu var Oscar smått ofokuserad, han hade span på någonting en bit bort på apellplanen, vad vet jag inte men när det var dags för apporteringen så gör han ett ryck när jag säger apport som om han skulle springa iväg för att apportera, sedan tog han den dock fint. Hoppet hade mycket övrigt att önska, Han tittar inte på mig när jag säger Hopp så jag får dra till med ett DK och sedan hoppar han men kommer inte in så det får bli FOT.

Totalt skrapade vi ihop 131,5 poäng och det var inget lysande resultat men o andra sidan så är vi inte i tävlingskondition just nu heller. Jag är iallafall jättestolt och glad över min 10:a på linförigheten och man skall ju fokusera på det possitiva.

Kommentarer
Postat av: Svart & brun + 1 x-tra brun

Du ska vara riktigt stolt över 10:an!!! Super snyggt!! =)
Hoppas att ni har en trevlig familje eftermiddag....
kramar Emma, Henke, Skott & Zolo

Postat av: Caroline

Hoppas bion var bra! Vad såg ni?

Duktiga ni är!

Vi har haft en busdag med koppelträning :-)

2007-10-21 @ 20:11:13
URL: http://jcav.wordpress.com
Postat av: Stina & Tosseriet

Grattis till 10:an på linförigheten - härlig känsla ellerhur?

Ha det gott gott!!!

kram Stina

2007-10-21 @ 21:44:52
URL: http://tosseriet.webblogg.se
Postat av: Malin

Härligt med en bio-em! Zolo har förresten smugit sig in i mitt vännergalleri på hemsidan! ;o)

2007-10-22 @ 12:31:22
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Maria & Meia

Helt rätt att fokusera på det positiva. På bilderna ser det jättesnyggt ut!

2007-10-23 @ 11:23:16
URL: http://www.eng-johnsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback