Skogsäventyr och utmaning

Igår hade vi så åter bestämt dejt med MaDoFi i skogen för att spåra. Malin och jag la vars ett spår, jag till Fido och Malin till Oscar, när det var gjort så var det dags för den vanliga promenaden. Idag fick Zolo också följa med på skogsäventyret.

147106-278
Oscar tycker aldrig att det är för kallt för ett dopp

147106-281
Inte Fido heller, de är som ler och långhalm i skogen

147106-280
Zolo passade på att doppa tassarna, kan ju inte vara sämre än brorsan

147106-279
Jag kommer matte men snart lyfter jag för jag har stora öron precis som Dumbo!!

147106-284
Emellanåt fick man dock fina sig i att bli buren valp som man är, men det var inte jättepoppis


Så till spåret då. Fido fick börja, han gick bra till början men sedan hade någon varit ute i skogen och tyckt att mina vimplar var jättefina, för de var BORTA. Fido försökte men det var inte helt lätt terräng där vimplarna försvunnit. JAg gick ut i skogen och letade upp en vimpel och så körde vi därifrån och det gick bra.

Oscar hade under tiden suttit i bilen och laddat som han brukar, trodde jag iaf. Tyckte faktiskt att han var mycket lugnare i spåret idag än vad han brukar, han ringade och gick lite mer zick zack än vad han brukar men han stressade inte upp sig som han brukar när han tappar spåret. Både Malin och jag blir lite konfunderad när man tittar på Oscar i hans spårarbete, man ser hur han har spåret och han går hur bra som helst men sen bara viker han av helt plötsligt, det är bara och träna på så skall vi nog kunna gå anlaget till våren.

147106-282
Oscar "in action"

147106-283
Vi hittade skatten idag också.


När Oscar var färdig fick Fido gå detta spåret också eftersom hans spår blev så knasigt. Kan ju säga att vi gick LÅNGT jag och Malin, idag har träningsvärken visat sig från sin fina sida.

Oscar blev utmanad av Diesel

Här är reglerna:

1. Länka till den som utmanade dig.

2. Berätta 6 egenheter hos min hund.

3. Utmanar 6 personer i slutet av mitt inlägg.

4. Lämna meddelande till dem du utmanat.


6 ST EGENHETER HOS MIN HUND!


1) Följer min matte som en skugga och när hon inte är hemma så ligger jag vid dörren och väntar, även om resten av familjen är hemma.

2) Tycker om att tugga på fjärrkontroller av alla dess slag när matte och husse har lämnat mig själv hemma. Plockar de inte undan fjärrkontrollen får de skylla sig själv. Hittils har jag tuggat isönder fem stycken.

3) Älskar bananskal över allt annat. Är vi ute och går och jag får upp doften av ett bananskal färskt eller mindre färskt så gör jag allt som står i min makt för att komma till det. Får matte sen tag i mig när har det i munnen så biter jag ihop tänderna allt vad jag kan, vill inte släppa det helt enkelt, dock brukar matte vinna nuförtiden.

4) Sover gärna på rygg även om jag ligger mitt på golvet, då böjer jag bara ryggen som en banan så jag kan hålla balansen i ryggläge utan stöd från sidorna.

5) Älskar att bada i sjöar mm men jag simmar inte så mycket utan går ner i vattnet och lägger mig ner för att riktigt gosa runt i vattnet eller leran.

6) Är väldigt rädd om mina ben, kommer det små hundar eller valpar som tar tag i mina ben står jag och steppar som en tok, riktigt obehagligt är det när de är runt mina ben. Usch usch usch Skulle helst vilja hoppa rakt upp i luften för att komma undan.

Jag utmanar: Zicko, Ebba, Meia, Vittra, Zack och Toss

Kommentarer
Postat av: Malin

Attans vimpel-tjuvar!! Synd du inte fick en bild på kadavret du hittade.. ;o) ..säkert det även Fido fick i näsan! Zolo får växa till sig lite så han kan hänga med "dom stora grabbarna" (hi hih hi - om bara nån vecka är han större än båda mina!) Ja, det är som vi sa igår lite märkligt med Oscar i spåret, mitt i prick o sen går han av.., komma på ngt sätt att träna "fokus-uthållighet"! See ya soon!

Postat av: Sara

Åh så irriterande att någon snott snitslarna!!! Fast det var säkert nyttigt för er mattar att bara hänga på och lita på hundarna istället för att kolla efter banden i träden. Att köpa nya klädnypor och band är kanske inte så dyrt, men det tar ju sin lilla tid att sitta och pyssla ihop nya snitslar...

2007-11-01 @ 11:35:23
URL: http://pojkarnavov.webblogg,se
Postat av: Sara & Salsa

Nä men! Vilka tosingar som stjäler snitslar, grrr! Jaja, då är helgen räddad med "Halloweenpyssel" i alla fall. På det igen...

2007-11-02 @ 18:39:50
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback