Träningsdax på klubben

DoggyMalin och jag skulle träffas på klubben för lite träning. Oscar är ju inte så van att träna på klubben för vi har inte hunnit vara där så mycket i år, men det får jag ändra på för det är nyttig träning. Snacka om att det är störning för Oscar med alla hunddofter på planen.

Vi började med en platsliggning i 3 min för Oscar har börjat nosa lite när det är ca 15 sek kvar så jag ville att han skulle ligga lite längre så han inte tror att han vet när tiden börjar ta slut (om han nu kan räkna eller "känna"tid:)
Platsliggningen gick super!!! Sedan var det dags för individuell träning

Malin började med Doggy och han gick superbra så nu är Doggy tebax igen, o det med besked. Det blev ju inte lättare av att Oscar gick fram till Malin och Doggy när hon sa apport till Doggy och gick på hennes hit vid deras inkallning!! Snacka om störning för Doggy

Sedan var det min tur, linförighet, ställande och inkallning. Måste iväg o köpa små koner som jag kan ställa ut för när jag går känns det som jag irrar runt och går allt annat än rakt. Linförigheten gick sådär. Ställandet är vi fortfarande på stå-gegodis-stadiet. Jag har ju en viss benägenhet att vilja att det skall gå fort och tycker att Oscar skall fatt snabbare än vad han gör, men så enkelt är det ju inte så det är bara att nöta på. 

Inkallningen gick bra.

147106-85
Sitt kvar inför inkallningen. Malin sluta nu med handtecken han kan!!!! 

Sedan var det dags för Fidos tur men då öppnade sig himlen så han fick göra en inkallning sedan blev det till o fara hem. Imorgon är det dags för Heinz-träning igen, skall bli kul.

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Du har nog lite rätt i att du vill att det ska gå fort, det har hänt jättemkt med Oscar bara under dom senaste 2 veckorna, men är nog rätt att "skynda långsamt". Att själva kommandona sitter även under störning innan du går vidare. Öka resp minska svårighetsgraden beroende på situation. Det är ju alltid lättare hemma, eller hur! Men det fixar du fin fint! Hoppas du har nån nytta av tipsen jag gav dig!

Postat av: Emma & Henke

Han har verkligen förändrats dessa senaste veckorna & det är så himla roligt att se honom. Tänk va en duktig förare kan göra med massor av rätt träning....... med lite hjälp av en kastrering =) Jag har ett bra tips på det där med handen ;-) Saknade dej igår!! Vi ses ikväll!
Krameli kram

2007-05-09 @ 07:30:40
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: I a l& Kelly

Är helt övertygad att hundar kan tid. Om de räknar eller känner tid vet jag inte. Men Kelly vet när klockan är 16.30 "MAT", 14.00 "sova" (jag åker till jobbet).

2007-05-09 @ 10:10:00
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Susanne

Ni är så duktiga. Och ni matchar varandra så bra

Kram från kompisen Zicko

2007-05-09 @ 13:57:45
URL: http://zicko.webblogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Jag tror faktiskt de kan klockan... Hur vet de annars (eller tror sig veta) att det är dags att gå upp halv sju även på helgerna?! Japp, skynda långsamt är det svåra...

2007-05-15 @ 19:39:11
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Maria & Meia

Hej!
Tack för länkningen, länkar tillbaka :)
Hoppas vi ses i sommar.

2007-05-16 @ 22:14:34
Postat av: MALIN

GREETINGS FROM TURKEY!!! :o)

2007-05-17 @ 15:21:02
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback