Träning o det gick BRA

Idag har det åter varit dags för tävlingskursen hos Heinz. Vi började med platsliggning som sig bör och den gick jättebra idag, lite nosande men inte som det har varit förr!!!

Därefter fick vi torrgå hela Lydnadsklass 1 och därefter köra igenom det med hund. Alltid nyttigt att gå utan hund men visst kan det kännas lite konstigt när man går tillbaka til "hunden" eller att inkallningen går på två röda!!

Oscar var jätteduktig idag och det behövdes inte många korrigeringar under linförigheten, jag skall bara var ännu tydligare inför svängar och halter och sakta ner ännu mer än vad jag gör nu så han lär sig att ha koll på mig:)

147106-112147106-113
Inte super just här                                                                        men bättre här!!!


Läggandet under gång gick super med DK, så nu skall vi försöka jobba bort det helt så vi slipper avdrag för det. Inkallningen gick bra men jag hjälper honom i ingången men börjar jag bara lite på honom att han inte kommer att ta en runda innan han kommer till mig så skall vi nog kunna plocka bort det också.
147106-114
Här syns min ingångshjälp ganska tydligt
 
Ställandet gick ganska bra med DK han tar dock lite många steg men det är bara att fortsätta. Apporteringen måste vi jobba på för han tuggar gärna och får han tag i en apport med små kanter så har han svårt att hålla den rakt i munnen.
147106-111
 
Hoppet gick bra tom ingången!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är supertaggad inför träningstävlingen på lördag, nu j..lar:)


Kommentarer
Postat av: Malin

Ja nu jäklar!! Lika taggad jag! Vi ser till att få en bra parkering på lördag va? Sen på onsdag kör du & Emma o jag dricker Moët!!

Postat av: Emma & Henke

Han gick verkligen jättefint idag!! Visst e´det en go känsla när allt fungerar när man vet att man slitit hårt!
Ikväll fortsätter "filningen"
Kramar Emma

2007-05-31 @ 06:50:20
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Kia

Lycka till i morgon!!!!!!!!Hoppas att allt går bra.
Kia

2007-06-01 @ 08:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback