Spår o bad i Tvedöra

Idag var det dags för träff med Kias valpar och lite träning. Hade bestämt med HenkeEmma att jag skulle lägga ett spår som våra pojkar skulle gå. Att lägga spår runt sjön i Tvedöra var inte som att lägga ett spår i skogen utan med lite ont om plats snårigt och högt gräs blev det ett lite klurigt spår för våra pojkar. Båda två klarade det galant, Henke lite förbryllad i början över underlaget men sen flöt det på lugnt och sansat. Oscar däremot går spår allt annat än lugnt o sansat. Vi påsläppet sa jag bara spår och så bar det iväg, jag bromsade lite emellanåt men han var mycket mer noggrann idag än vad han har varit de andra gångerna, det svåraste var nog slutet där Henke hade tagit sin skank, där var ju en till Oscar också men inte där Henkes hade legat så jag fick visa honom den lite mer än vad jag brukar men annars gick spåret super.

147106-105                           147106-106
Emma lyckades dock inte både samla in vimplar och ta foto i vårt tempo så det blev bara bilder vid påsläppet.

Valparna fick också prova på viltspår och även prova att apportera fågel. Jätteduktiga är de. Idag var det bara Vittra och Bigglos, som de hade växt, kroppen har inte riktigt hängt med benen på dem just nu men det jämnar snart ut sig.

Efter bra täning och duktga hundar fick de sn belöning genom atfå rusane till jön och bada, det varen jättebra belönin och nu har jag en jättetrött hund som sover vid mina fötter.


                                                      147106-107
                                                      Shivas, Oscar och Henke 

                                                     147106-108
                                                      Här har alla sex hundarna fastnat på bild.

                                                    147106-109
                                                    Man måste skaka av sig ibland

                                                    147106-110
                                                      Shivas, Oscar och Henke simmar ikapp.

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Hallå Spår-läggaren! =)
Det gjorde du så bra, så det får du göra om........ ;-) Kul att killarna hade så roligt idag, Oscar e´ju galen i vatten! Det är bra att han "drar" ner Henke i plurret.
Ses imorgon
Krameli kram

Postat av: Malin

Flattefnatt här me ;o) Roligt ser dom ut att ha haft iaf

2007-05-27 @ 22:03:04
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Maria & Meia

Va mysigt ni ser ut att ha haft det. Jag är imponerad av fotografen som lyckades samla 6 st flattar på samma bild!

2007-05-30 @ 19:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback