Allt som hänt de senaste dagarna

147106-86

Min gamla trotjänare Emma fick flyga till hundhimlen i tisdags. Hon blev nästan 12 år gammal och har levt ett friskt liv ända tills nu då hon bara blev mer och mer halt så jag bestämde att hon skulle få somna innan hon blev jättesjuk. Tungt beslut men nu när det väl är taget och gjort känns det verkligen som jag gjorde det rätta för min gamla älskling. Hon har lärt mig mycket och varit till stor glädje. Tack till Emma (Henke) som följde med mig till veterinären och stöttade mig i beslutet. Du är en sann vän.

Nu till lite roligare saker

På tisdagskvällen tog jag med mig Elin och Oscar till Burlövs BK. Elin fick prova att köra lite agility med Oscar och det gick faktiskt super, iaf när jag gick utanför staketet. HenkeEmma instruerade Elin hur hon skulle visa Oscar och de klarade att ta tre hinder i rad redan första träningen. Hopp-tunnel-hopp, inte illa för nybörjare. Tyvärr var jag lite seg med kameran eller så var det Oscar som sprang fort men jag lyckades inte fånga dem på bild in action så det fick bli en stillbild istället.

147106-87
Både Oscar och Elin tyckte att det var kul med agility.

Igår var det så dags för den ständigt återkommande träningen hos Heinz. Vi fick prova på att döma varandra i Lklass1. Stackars Linda som fick döma mig:) Jag ville prova att köra igenom alla momenten utan dubbelkommando och tillsägelser och det gick ju som det gick. Vi har massor med träning kvar tills hela ettan sitter. På lördag blir det dock träningstävling och då kommer jag att köra med dk för att se hur det blir när man jämför resultaten.

147106-88                               147106-89
Fritt följ inför ställandet                                                               Fritt följ med huva på förare

Efter detta fick vi prova att gå med en huva över huvudet för att hållning, balans och tempo. Detta skulle vi göra under fritt fälj men eftersom Oscar hade tagit sina race tidigare under kvällen så satte vi lina på honom vilket var lite läskigt när man gick och kände den mot benet. Vi fick oss många goda skratt och nyttigt var det. 

Precis när jag var färdig med detta så kom Kia med Linnea som vi skall passa i några dagar. På vägen hem så gnällde/ylade/skrek hon i bilen men väl här hemma så har det bara varit bra. Hon och Oscar leker-sover-leker-sover och däremellan är vi ute o kissar.  

image90
Oscars bakben funkar bra som huvudkudde!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Du fattade helt rätt beslut gumman även om det var svårt! Jag är glad att jag kunde vara där för dej! Mminnena bär man alltid med
sig & vilket fin kort på dom tillsammans.
Ja vi har ju hunnit med en hel del träning av olika slag dessa dagarna =) Ladda på inför lördag, då kör vi igen!
Kramar Emma

Postat av: Sara

Usch, så tungt att behöva ta bort sin gamla vän. Det är ju en oundviklig del av hundägarskapet, men ändå lika jobbigt när man väl står där. Kanske skönt för såväl dig som Oscar att få lilla Linnéa att pyssla med nu, jag kan tänka mig att hon kräver er uppmärksamhet under större delen av dagen...
Kramar Sara

2007-05-19 @ 17:59:07
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Malin

Du gjorde ratt gumman! Jobbıgt e det alltıd. man far tanka pa alla ar man haft ıhop! KRAM!

2007-05-20 @ 11:57:07
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Anonym

Du gjorde rätt, vet hur djävligt det är av erfarenhet. Men man får tänka på hundens bästa.
Kram Lasse

2007-05-22 @ 11:16:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback