Vilken hund!!!!!

Ibland vill man sälja dem och ibland kan de bara göra en såååå glad. Träffade Kia (Oscars uppfödare) och Sara m Sudden idag på Spillepengen!! Kia la ut ett sök till Oscar som han inte såg. Han plockade in dummiesarna (?) jättefint bra tempo ut och in ( ialla fall innan han blev lite trött) Sedan skulle Sudden få göra ett sök med vilt. Duvor änder, kråkor och en trut. Vi provade att släppa ut Oscar och han sprang rakt fram till truten som kändes gigantisk, Oscar försökte plocka upp den men fick inte riktigt grepp om den så han kom aldrig in med den, men detta var första gången han tog fågel i munnen sen jag fick honom så jag tyckte att det var jättebra! Sudden gjorde ett fint jobb och plackade in resten. Sedan provade vi att skicka Oscar på markeringar med vilt och då tog han den i munnen och kom in till mig med den, han fick vila när Sudden körde en markering och sedan provade vi igen och han sprang rakt på den och tog den i munnen, men han hittade något som luktade gott på vägen och släppte för att nosa lite men Kia tog upp den och kallade på Oscar som tog den och kom in till mig med den också. Jag var jättenöjd med detta eftersom det var första gången han tog vilt med mig och att han bara sprang ut och tog det helt spontant var helt otroligt. Sedan gick Kia iväg och sköt två skott och Oscar brydde sig inte ett dugg.. Det var jättebra att träna på Spillepengen för där finns en skjutbana så det sköts lite då och då under träningen och det var super för Oscar.

Tyvärr hade ju klantiga jag glömt kameran hemma så jag har inga bildbevis på denna lyckade träning men jag har vittne!!!!!!!!!!
Snacka om att vi e taggade inför morgonens jaktkurs!

image46

Ingen bild från idag men en glad hund i solen i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Duktig kille!
Hoppas att ni får en härlig dag på kursen imorgon! Vi väntar på spänning på nya tips och ideér...... så kan vi dela med oss "spår-tips"
Kramisar

Postat av: kia

Hej!
...från en som inte heller hade kameran med men jag är vittne på att Oscar gjorde en suverän apportering i dag.Det bådar gott.
Tack Malin för att du tar så väl hand om Oscar.....
Kia

2007-03-17 @ 19:21:28
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Sara

Även jag kan vittna om att Oscar och Malin gjorde en jättefin träning både med dummiesar och vilt på Spillepengen!!! Hoppas det gick lika bra idag på jaktkursen! Vi ses för mer träning lite längre fram!
Kram Sara

2007-03-18 @ 15:28:42
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Sara & Salsa

Visst är det väl underbart de dagar allt bara funkar! Själv kunde jag inte gå miste om ett tillfälle att träna trots förkylning (sorry "mamma" *fniss*) så nog blev det agility och lite annat. Kommer snart bildbevis på bloggen. Ha en härlig hundvecka och tack för hälsningen (fast det hjälpte inte, jag blev ju inte stilla för det...) Kramizar Sara & Salsa

2007-03-18 @ 19:52:26
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Jannice

Åhhhh, så fin blogg. Glöm nu inte att skriva hur duktig har har varit hela helgen. Jag kommer att kolla så att du inte skriver för lite beröm om honom .... :o)
Ha det så bra och tack för en trevlig helg och för att du skjutsat runt mig i Skåne. F'låt att jag inte är så bra på kartan ....
Hälsningar
Jannice


2007-05-05 @ 21:58:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback