Träningsdax igen

image41

Då har det varit träning i Skivarp igen. Idag måste jag säga att det gick bättre än vad jag hade kunnat tänka mig!!!
Inkallningen funkade, platsliggning funkade och sitt kvar funkade. Vi gjorde även en ny övning idag och den innebar att vi la hundarna i en ring och gick först framför och bakom, sedan gick vi ett halt varv efter varandra! Hundarna tyckte nog att vi var helt knäppa för de bara låg och tittade på oss som om vi var helt dumma i huvudet.. Sedan gjorde vi samma sak fast med hundarna sittandes och det gick också jättebra. Efter detta skulle vi hoppa hinder, första gången gick jag med Oscar brevid mig överhindret, andra gången sa jag hopp innan jag var framme och han hoppade och väntade in mig, tredje gången gjorde vi ett hopp så som det skall vara i ettan och det satt som en smäck. Satte Oscar gick runt hindret och ställde mig gav kommandot Hopp då hoppas Oscar hindret och sätter sig brevid mig precis så som han skall göra!!!! Gissa om jag var stolt?!?!?!

På eftermiddagen var vi ute på klubben och tränade passitivitetsträning med Jannice och Susanne som jag går instruktörsutbildningen tillsammans med. Vi fick tips av vår handledare i utbildningen igår hur jag skulle träna passitivitet med Oscar eftersom han har svårt för detta. Gå ut på ett gärde eller fält och ställ dig håll hunden i kopplet och ignorera den totalt, när hunden sätter eller lägger sig får den beröm!! Detta kan ta hur lång tid som helst så det gäller att vara beredd på att stå där ett tag!! Jag provade på kvällspromenaden igår då det var helt underbart väder, helt vindstilla. Det tog då ca 10 min för Oscar att fatta vad det var han skule göra, På klubben tog det LÅNG tid men det kan ju bero på att störningen var STOR med tre tikar som löpte och en som precis löpt färdigt.

Tittar jag tillbaka på denna dagen så kan jag inte annat än att vara nöjd! Var nästan så jag undrade i morse på träningen om Oscar var sjuk eftersom han var så lugn!! Det fick jag dock bevis på i em att han inte var då han var sig själv igen!! Bilden är inte från idag för idag använde vi minsann inte koppel en enda gång!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

allt jobb man lägger ner får man tbx förr eller senare, trevligare med det förstnämnda!

Postat av: Emma & Henke

Va duktiga ni är!! :-) Det tar ju ett tag innan allt ramlar på plats och du har faktiskt inte haft honom så länge...... Det får man inte glömma
Vi får försöka "få ihop det" i veckan.
Kramisar

2007-03-04 @ 18:20:48
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Sara

Vilket bra träningstips angående passiviteten! Tack för det! Är rädd att jag får stå läääääänge med lilleman, han är inte den som slappnar av i första taget. Storkillen tar däremot gärna en tupplur när det bjuds tillfälle.

2007-03-05 @ 22:08:51
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: kia

Vad roligt att se att det går framåt för er.Hoppas att vi ses snart.Har du fått någon Charmör än.
Kia

2007-03-09 @ 18:14:36
Postat av: Mattias lillebror

Jaså, han e så duktig? Det får du visa nån gång ;) hehe

2007-03-11 @ 18:43:33
URL: http://www.mobilblogg.nu/TinTin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback