Träningsavlutning, viltspår och trädgårdsarbete

Idag var det sista träningen på min allmänlydnadskurs. Heinz hade byggt upp en bana som var en blandning av Lydnad, rallylydnad och agility! Och det var inte bara det att det var en bana vi skulle klara av utan det var staffett också!!! Oscar skötte sig utmärkt, hade honom lös hela tiden och det var hundar överallt med inkallningar och sitt kvar på alla håll. Detta var en rolig avslutning och man fick bevis på att det verkligen har hänt något med träningen och framförallt har det hänt mycket med Oscar och mig sen i tisdags!! Inte bild från idag men fån ridhuset.

image53Oscar ligger passiv

När vi var färdiga i Skivarp körde jag och hämtade barnen för att åka ut till spårgänget i skogen. Lasse hade varit sååå snäll och lagt ett viltspår till mig och Oscar. När vi kom fram till skogen var de andra i full gång med spårandet och när det väl var Oscars tur var han jätteladdad, han tog spåret i början men sedan tappade han bort det för han eldar på för mycket så jag får nog börja bromsa honom lite. När spåret sedan svängde lite grann så fick han klöven i nosen och sökte med nosen i luften raka vägen fram till den. Inte helt bra men nästa gång skall jag lägga ett helt rakt spår igen så att han inte börjar söka utan spårar med nosen i backen.

När alla spårat färdigt var det dags att fika. Susanne och Christian hade tagit med sig engångsgrillar så det blev grillad korv med bröd och det är alltid jättegott att äta utomhus. Oscar la jag vid ett träd med koppel på men obunden och det gick jättebra. De andra hade också sina hundar ute förutom Carro som hade Ebba i bilen. Oscar låg fint på sin plats och försökte bara resa sig nån gång vilket är en enorm förbättring.



147106-52Elin o Eric i äppleträdet.

När vi kom hem stack Elin till en kompis och jag och Eric tog en tupplur på soffan, man blir trött av vårluften!! Sedan gick vi ut i trädgården och jag klippte äppleträdet. Elin och Eric provklättrade det när jag var färdig. Nu blir det soffan resten av kvällen!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Hur mkt klippte du på det trädet egentligen?? hi hi hi Kul att det framåt med Oscar, snart börjar vår kurs! Ska bli skitkul!!

Postat av: Emma & Henke

Ja ni har väl haft vad man kallar hel-dag du och Oscar! Jag är såå glad för din skull att träningen går bättre......
Tupplur på soffan har jag & Henke oxå haft efter våra aktiviteter. Det är inte så att du vill ta ett tag på våra äppel träd? ;-) Det behövs......
Krameli kram

2007-03-25 @ 20:14:48
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Susanne

Gissa om jag hade gräsfläckar på mina jeans efter brottningen med Zicko.

Underbar dag igår!!

2007-03-26 @ 10:17:19
URL: http://zicko.webblogg.se
Postat av: Sara

Jösses så aktiva ni har varit då! Men man måste ju passa på att utnyttja vädret förstås. Vi tränade apporteringar med Kia i Tvedöra igår, Sudden var duktig och Östen var tokig...
Ha en fin och solig vecka!
Kram, Sara

2007-03-26 @ 13:56:57
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Sara & Salsa

Härligt med heldagsträningar som dessutom går bra! Hoppas ni får en skön vecka också!

2007-03-26 @ 21:17:49
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback