Privatträning hos Heinz

image50

Idag var det dax, Oscar och jag skulle till Heinz o träna för honom privat. Vi skulle försöka få Oscar att förstå att det faktiskt är matte som bestämmer och att jag ledaren i flocken. Vi tränade och tränade och nu är jag och Oscar HELT slut. Nu gäller det att jag är konsekvent och att jag inte tjatar ihjäl Oscar utan har jag sagt kommandot en gång så är det då det gäller inte när jag har sagt det 20 ggr. (eller var det inte så Cilla???)

Idag har jag även varit och lämnat Emma i Eslöv hos hennes passematte för hon skall snart löpa så det blir lugnare för mig, Oscar och framförallt Emma. När jag stannade bilen så kunde inte Emma komma in fort nog till passematte och när jag gick ut och dörren stod öppen så stod hon så långt in i hallen hon kunde för att jag inte skulle ta henne därifrån. Emma fullkomligt älskar att vara där så nu får hon vara på "semester" ett tag!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Min tur på torsdag!!

Postat av: Emma & Henke

Du va grym idag! Jag förstår att han och du e´trötta.... På torsdag får Oscar oxå x-tra matte ;-)
Natti, natti

2007-03-20 @ 21:13:34
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Cilla

Precis Malin, inte nej femtioelva gånger. Hundar blir döva av sådant, kallas med tjusigare namn för habituering!!! Vi ses på torsdag :-)

2007-03-21 @ 06:49:28
Postat av: Sara

Det vore inte dumt att ha någon bredvid sig jämt på promenaderna som sa till en när man blev tjatig och mesig mot hunden! Men då hade man väl fått spader antar jag...?

2007-03-22 @ 14:20:05
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: kia

Hej Malin
Får jag sno bilden på er till min hemsida?Har en ny på gång så det är kul med lite nya bilder.
Kia

2007-03-22 @ 15:25:17
URL: http://www.kennelspaderdamens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback