Hållande av apport

147106-54

Oscar ser ut som om han tycker att detta är superroligt! Inte alls faktiskt. Om han hade fått springa iväg o leka med den så hade han nog tyckt att den var rolig eller ligga o tugga på men inte bara sitta o hålla den. Han är ganska rolig när man lägger ut den och säger apport för då tar han den i klumpen vilket man inte skall göra men om jag ger kommandot hämta så tar han den på mitten, lite skumt för detta är inget jag har börjat träna förrän nu! Men det kan ju var gammal tröning som ligger bakom!!

Vi lär ju få jobba på kontakten när det gäller hållandet för som ni ser på bilden så är det mest ett gloende i golvet o kom och hjälp mig att dö uttryck hos Oscar när han håller apporten.  Detta får vi träna och försöka hitta nåt sätt som gör det jättekul!!!

Helgen kommer att bli fullspäckad iallafall. På lördag blir det blomsterplantering i vår trädgård fast jag inte tycket att det är kul!!! Sedan på söndag är det dags för andra kurstillfället på vår apporteringskurs och jag hoppas nu att Oscar skall bete sig bättre än förra gången efter all träning vi har lagt ner dessa två veckor, efter detta bär det av till Reving för valpkurs, jag kommer att bli helt sjuk av valplängtan, fyra flattevalpar, men nej, nej nu är det Oscar som gäller och jag kommer att  vänta minst två år innan det blir valp här hemma igen (inbillar jag mig nu iaf:)

Kommentarer
Postat av: Malin

Attans Perkelle det där "hållande av apport".. Inge kul alls, tycker inte Doggy heller! Vi får väl slå våra kloka Malin-huvuden ihop o komma på ngt! Denna helgen ska storebror Doggy få träffa Fido för första gången.., hjälp! Hoppas det ska gå bra. Känns bättre att Fido får vara på "hemmaplan" 1:a gången. Håll tummarna! Tjingeling

Postat av: Anonym

Syrran, 2 år till ny valp??? du e toookig... Låt dom andra i familjen få lite andrum nu va???

2007-03-29 @ 21:54:55
Postat av: Emma & Henke

Vi ska testa att klicka hållande av apport en dag ;-)
2 år till valp? Så länge kan inte jag vänta....... men det är bra att du håller mej i styr ;-)
Provat belönings-pinnen? Förväxla den inte med blomster-pinnen när du ska plantera på lördag *fnizz,fnizz,fnizz*
Krameli kram

2007-03-30 @ 09:06:55
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Emma igen

Rom byggdes inte på en dag....... ;-)
Ha inte för bråttom, små "baby-steps" u know........
Krameli kram

2007-03-30 @ 21:51:49
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Sara

Hej!

Hur gick det med valparna? Lyckades du smuggla in någon under jackan och smita hem med? Farligt, farligt att gå för nära småttingar... Om sådant vet jag allt! Efter en helg med Sudden som passehund (när han var fem månader) gick det ju bara inte att skiljas från det lilla livet igen - vilket vi förstås inte ångrat en sekund!

Kramar Sara

2007-04-03 @ 15:17:28
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: kia

GALD PÅSK MALIN O OSCAR ÖNSKAR KIA O GÄNGET

2007-04-04 @ 17:33:00
URL: http://www.kennelspaderdamens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback