Apporteringskurs

Idag var det start för Oscars och min apporteringskurs som vi skall gå under våren. Oscar i ny miljö med många nya hundar betyder kortslutning i hjärnan, kontakt vad är det!!!?!?!?! Nåja lite jaktlydnad skulle vi köra efter vi hade haft en liten teorigenomgång. Oscar helt onåbar och ville bara ha nosen i backen, med retriverkoppel på hunden kan ni kankse tänka er hur mina händer ser ut nu. Nästa gång blir det vanligt koppel under jaktlydnadsträningen och sedan retriverkoppel vi apporteringsträningen!!
Vi skulle sedan testa lite markeringar och dessa gick bra, helt plötsligt börjar Oscar fokusera och jobba bra!! Han hämtade dock in någon dummy lite slarvigt så nu har vi i läxa att hålla fast fint mitt på dummyn, fick även tipset att tejpa in "flörpen" som sitter på sidan så kan han inte ta den snett!!
Oscar är ganska trött men vi passade ändå på att träna lite "håll fast" i hallen här hemma!!


Jag lyckades tom fånga det på bild!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Sara

Han ser onekligen lite sömning ut på bilderna... Sudden var för övrigt inte heller lydnaden personifierad på sin träning igår. Vi får hoppas på att jyckarna funderar igenom till nästa gång vad det egentligen är vi vill att de ska göra! Kanske borde man skaffa nån videofilm med jaktträning som man kunde sätta på när man går hemifrån, så kunde de begrunda den under dagen? ;-)

Postat av: Anonym

hej
Sara o jag ska ses i sandtaget vid Torna Hällestad på söndag vid 13-tiden.Om du har tid o lust o ork så kom gärna.
Kia

2007-03-19 @ 18:07:29
Postat av: Emma & Henke

Bra ide med olika koppel! sparar händerna ;-)
Du va grym idag! Du ska va riktigt stolt...... ni kommer nog båda sova gott
Bamsekram

2007-03-20 @ 20:57:48
URL: http://mrperfect.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback