Träningstävling!

Idag var det så dags för vår debut på tävlingsplanen. Det var ömsom vin ömsom vatten. Totalpoängen var väl ingen höjdare, men delar av programmet var riktigt bra och delar var inte alls lika bra. Nu skall man ju dock fokusera på det som var bra och vi fick bl a en 8 på helheten vilket jag kommer att leva på länge:)

På platsliggningen fick Oscar en ny upptäckt, hunden brevid reste sig och stod kvar. Jag såg direkt på Oscar att han tyckte att detta var väldigt konstigt så han satte sig upp. Ok sa han jag fick ingen korrigering då sticker jag såg han ut att tänka!! Så han tog några varv innan han kom till mig och då var det ju så dags. Så nu skall vi träna platsliggning med hundar som står sitter ligger och springer!!

Nu vet vi vad vi skall träna på iaf och det är ju alltid bra så nu är det nya tag till nästa träningstävling:)

Här kommer även lite bildbevis på dagens bravader.

147106-115
Ser rätt likgiltigt ut på denna bilden men jag tror att jag precis kommenderar ligg

147106-116
Hoppet var bra förutom att jag behövde säga hopp till honom 2 gånger

Kommentarer
Postat av: Malin

"Alla är vi barn i början" - helt rätt fokusera på det som var bra o träna satan på resten. Lite störiga platsliggningar är nog inte helt fel för honom (som vi pratade om i bilen) Leta fram lite träningstävlingar att åka på! Have a nice evening! Kram Malin

Postat av: Emma & Henke

Man ska alltid tävla efter egen "referens ram" & det gjorde ni jättebra idag!! Det är ju bara att titta tbx några månader, eller hur? Tänk när du gick den där privat träningen det är faktiskt bara 2 månader sedan!! Ni har kommit en lång bit på vägen & ni kommer att vara helt redo när ni får starta officiellt.......
Bamse kram till er från oss
ps: hoppas att du haft med dej atograf-blocket =)

2007-06-02 @ 20:07:29
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Sara

Grattis till de moment som blev bra!!! Så småningom kommer alltihop att sitta som en smäck!

2007-06-02 @ 21:22:20
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback