Kennelträff

Idag har vi tillbringat hela dagen med Kennel Spader Damen (Oscars uppfödare) och Lotta från Kennel Flaps. Lotta hade laddat med ett antal nyttiga övningar i jaktens och apporteringens värld. Vi började med stadgeövningar vilket Oscar behöver enortmt mycket, när matte säger sitt kvar så skall man stanna kvar med rumpan i backen till hon säger annat och det har inte riktigt ramlat ner i hans hjärna men det är träning träning och åter träning som med allt annat. Vi fortsatte med diverse nyttiga markeringsövningar. Ny övningar är alltid bra för det e ju så himla lätt att man fastnar i samma övningsmönster.

147106-129
Oscar kommer in med dummy efter en markeringsövning


Efter en välbehövlig lunch fortsatte vi med dirigeringsövningar och lite sök. Vi avslutade sedan med en markering i vatten och det har jag aldrig gjort med Oscar och det märktes, han älskar ju vatten som alla som har läst här innan vet och när jag skickade honom på markeringen så hittade han inte den direkt men han cirklade runt fint i vattnet och gav inte upp, till slut fick han den i näsan och då simmade han rakt mot den och kom in, men dock inte hela vägen!! Jag backade för att öka dragningskraften men det hjälpte inte, han plaskade runt i vattenbrynet och showade bästa han kunde. Så nu blir det övningar i långt koppel och korta kast ut  vattnet och sedan "inhalning" så han verkligen lär sig att det är till matte man skall komma med apporten!!

147106-130
Mellan övningarna fick man passa på att vila lite

Jag är mycket nöjd med Oscar idag, han var mycket lugnare än jag trodde att han skulle vara och han skötte sig bra och även om vi inte satte allt direkt så var det ju faktiskt bara bra för det är ju på träningen som man skall misslyckas så att vi kan får hjälp. Extra roligt var det också att Lotta hade haft Oscar i valpkurs, det är ju inte många jag har träffat som har sett Oscar innan jag fick honom.

Tack Kia och Lotta för en underbar dag och det var superbra beställt väder!!  

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Halloj!!
(I´m back)
Tack för trevligt sällskap & skjutsen igår!! Killarna skötte sig verkligen
utmärkt.....
Förstår att Lottas kommentarer värmde =)
& vilken tur att han hamnade hos dej till slut.
Hoppas att ditt dags schema har fungerat & att du har kunnat vila dej. Imorgon är det lydnads dax igen....
Krameli kram

Postat av: Malin

Ni verkar ha haft en bra dag & fått en massa nya tips! Oscar hade absolut tur som hamnade hos dig!
Kramar från oss! Ses imorgon!

2007-07-01 @ 20:31:34
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sara

Hej!
Tyvärr missade jag Oscars show vid vattnet, men förstod på åskådarna att det såg roligt ut! Och som Lotta sa, egentligen var det ju bara bra att några saker inte funkade på träningen, så man vet vad man ska träna vidare på!
Förresten, du missade att skriva att Lotta inte bara haft Oscar på valpkurs - utan att hon dessutom varit synnerligen förtjust i honom!!! Sånt värmer verkligen när någon säger!
Kramar
Sara
PS. Vi ses väl på torsdag?!

2007-07-01 @ 21:19:23
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Sara & Salsa

Åh, Salsa är också en mästare på att konstra med dummy i vatten... Hon lägger ner den preciiis i vattenkanten, sen skakar hon sig och går upp och rullar sig i sanden/gräset. Härligt! Gav noll poäng på WT men sköönt var det sa hon :D

2007-07-01 @ 22:15:06
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Ia & Kelly

Det är inte lätt att veta vad man ska göra, om man aldrig har apporterat i vatten innan. Så jag tycker att han skötte sig jätte bra.
Men måste medge att vatten showen var jätte rolig.

2007-07-01 @ 22:19:04
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Kia

Vad kul att se att Oscar fungerar så bra nu.
Tack Malin att du inte gav upp honom.
Tacksam uppfödare!!!

2007-07-02 @ 19:01:14
Postat av: Carolina

Hej! Vi gick samma kurs hos Kent och Gert. Det var jag som hade mmhrmm... Spanieln!:) Jag har bokat tid för kastration men ville höra lite med dig hur det har gått efter du kastrerade med Oskar. Vilka var de huvudsakliga anledningarna till att du valde att göra det? Har du märkt någon skillnad? Ångrar du dig (haha)?
Hälsningar
Carolina

2007-07-05 @ 17:34:31
Postat av: Malin

Carolina!!
Du kan väl skicka ett mail till mig så kan jag återkomma till dig med det är absolut inget jag ångrar, han har lugnat ner sig betydligt.
[email protected]
//Malin

2007-07-05 @ 17:55:18
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Carolina

Nu är det gjort! Knipps knipps så fanns de inte mer!

2007-07-12 @ 09:16:00
Postat av: Coffe

Tack min son Oscar för att jag fick bo hos dig när matte åkte bort.Förstklassigt pensionat!!!
Coffan

2007-07-12 @ 09:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback