Viltspår

147106-30

Jag e såååå stolt med en klöv i munnen!!! Men sen vill matte ha den och det är ju inte alls lika kul, jag har ju själv letat upp den i skogen..... 

Oscar gick idag ett viltspår kanonbra, det är ju dock bara andra gången han provar. Han tog spåret men sen gick det lite för fort så han tappade bort sig och gick då självmant tillbaka och tog det från början igen. Han jobba kanonbra med nosen i backen hela tiden och när han väl kom fram till klöven så var lyckan gjord.

Eftersom jag träffade honom för första gången idag efter våra semestrar så var det extra spännande att se hur han jobbade, det gick över förväntan, var först tveksam om jag verkligen skulle prova då han var ganska uppspelt men nu i efterhand är jag glad att jag provade.

Nu e vi alla hemma igen och allt är som vanligt, förutaom att Oscar beter sig som om Emma skall löpa vilken dag som helst, han piper och kan inte låta henne vara ifred, kan ju vara att de varit ifrån varandra ett tag också, hoppas verkligen att det dröjer lite till innan hon löper, det borde inte vara förrän i mars men hon e ju gammal så man vet aldrig.

Kommentarer
Postat av: Coffe

Vad kul om du Oscar skulle bli duktig på att spåra.Det ligger lite i släkten.Både mormor Maggie o mormorsfar Cabbe är viltspårchampions o jätteduktiga spårhundar.Jag var duktig o tog anlagsklassen men sedan har jag inte lyckats med öppenklass spåren.Om det blir fel någonstans blir jag osäker o vet inte riktigt vad jag ska göra.Är så rädd att göra fel.Men när valparna har flyttat,då.............
Coffe

2007-01-21 @ 23:28:29
Postat av: Emma & Henke

Skönt att ha gossen hemma igen, eller? :-)
Vi är lite avis för att ni har tjuv-startat......

Kram

Postat av: Anonym

Han va jätte dukig i lördags, han tog nästan Zickos spår också :)

2007-01-23 @ 18:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback