Allmänlydnadskurs

147106-31
Äntligen var det dags för vår träningsdebut hos HM Hunddressyr.

8.45 var vi i ridhuset i Skivarp och redo för allmänlydnadskursen vi skall gå nu 9 veckor framöver.

Oscar var på helspänn, så många hundar som man inte får leka med. Jag har ju aldrig tränat Oscar i grupp innan så man var på helspänn innan för hur det skulle gå. Oscar var som sagt på tårna men jag tyckte ändå att han kunde fokusera någotsånär under tiden vi gjorde de olika övningarna, men han har inte lätt för att vara passiv när Heinz pratade och förklarae och vi bara skulle stå tysta och lyssna. (träna träna träna på detta jag vet!)
Inkallningne gick inte speciellt bra, hade bestämt mig innan att jag inte skulle använda hit eftersom jag vill använda det i framtiden vid tävling utan skulle kalla med kom istället vilket jag använder när vi är ute annars. Men vad tror ni jag kallar in med, jo naturligtvis hit och så tyckte Oscar att han skulle kolla in de andra hundarna istället för att komma till tråkiga mig!!!! Jaja till slut kom han och hälsat på de andra hundarna fick han inte heller gjort . Nu är Oscar väldigt trött och ligger här vid mina fötter och sover, så ikväll blir det en lugn promenad men kopplet kommer INTE var sträckt en enda gång!!!

Kommentarer
Postat av: Fotografen

Vilket jä....la kallt ridhus!! I alla fall när man bara står bredvid..... Jag tyckte att Oscar var jätte duktig och efter denna kursen är ni säkert redo för att anta nästa utmaning -TÄVLINGS LYDNAD! Vi vänta på att få läsa om era mål för -07 ;-)
Kul att det blev en "hygglig" bild
Krameli kram

Postat av: Malin

Hoppas jag kan följa med o kika nästa helg!

2007-01-28 @ 19:10:16
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Sara

Nyttigt, nyttigt! Så praktiskt med en kurs som börjar redan i januari, annars verkar allt ligga på is fram till i mars (vilket för min del och jyckarnas del kommer att innebära det då startar fyra parallella hundkurser... lite mycket för mig kanske, det är tur att det är kul!).

Hoppas vi ses på tävlingsbanorna framöver, det behövs fler flattefnattar där!!!

Hälsningar
Sara, Östen och Sudden

2007-01-30 @ 17:25:32
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Susanne

Duktiga ni är. Går upp tidigt på morgonen mitt i "vintern", för att träna. Det är flitigt

2007-01-30 @ 18:36:50
URL: http://zicko.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback