Inkallningen funkade!!!!!!!!!!!!!!!

147106-36
Jaha då har vi varit och tränat igen!!

Tog det lite lugnt eftersom Oscar får antibiotika mot en infektion som han har dragit på sig, men träna behöver han ändå och lydnadsträning är ju inte så fysiskt (nu har han ju nästan slutat hoppa hela tiden:)

Träningen gick SUPER om jag får säga det själv. Sitt och liggkvar med störning i form av krypande matte, vantar som kastades, bollar och tränare som kom och störde. Sen gick vi runt lite med hundarna och det gick också bra tyckte jag, fick lite tips av Heinz som jag kan ha nytta av när jag möter andra hundar.

Sen skulle vi ställa upp oss och köra inkallningen. Puh tänkte jag, den har ju inte funkat en enda gång hitentills i ridhuset, funkar bra när jag tränar själv men inte med andra hundar i närheten. Men det gick jättebra, inget extravarv av Oscar idag inte. Dock var han lite tveksam innan han startade men det är ju bättre det än att han tar ett eller två varv runt innan han kommer till mig. Så det var en stolt matte som körde hem med en trött Oscar.

De fina bilderna är tagna av Emma som har lånat en systemkamera, så nu vet ni vad jag önskar mig i födelsepresent (hoppas att släkten är här inne o kollar ibland:)

147106-35

Titta så fint Oscar kan ligga trots att det var en massa hundar runt omkring oss som studsar och stojar. Det har verkligen blivit mycket bättre de sista veckorna. Så nu känns det faktiskt som om det kan bli debut i lydnadsringen detta året!!

Kommentarer
Postat av: Fotografen

Jag håller med dej, träningen gick verkligen jätte bra :-) Ni har gjort stora framsteg. När det gäller debuten på apell planen så handlar det inte om utan när!!
Kramizar
nu ska vi äta semlor hela familjen

Postat av: Malin

Klart det ska debuteras i år!! Håller med föregående talare, handlar inte om utan NÄR!! hej svejs! Får se hur Oscar hanterar en stilig terrier på banan.. ;o)

2007-02-19 @ 17:46:23
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Sara

Jajemen, klart ni ska ut och tävla i vår!!! Kul att det går så bra med träningen, ni är flitiga som håller igång och sliter! Men så ger det ju också resultat...

Kramar från Sara och "kusinerna"

2007-02-19 @ 17:51:57
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Kia o Coffe

Vad det gläder o värmer ett uppfödarhjärta att en omplaceringshund kunde hamna så rätt.Vad glad jag är Malin att Oscar hamnade hos dig o att det verkar funka så bra mellan er.Han har nog inte fått så mycket stimulans den första tiden i sitt liv.
Mamma Coffan hälsar också
Kia o Coffe

2007-02-19 @ 19:36:37
Postat av: Susanne

Tankte bara skicka en liten halsning fran ett soligt Kap Verde, vi laste att ni skulle fa fint vader idagarna. Hoppas att ni inte snoar bort.

Ha det bra, sa hors vi.

Vi anvander Syrrans mailadres, som du ser i kommentaren, om du vill skicka, vi forsoker att vara inne lite da och da.

Manga kramar

Susanne, med familj

2007-02-20 @ 21:52:08
Postat av: Soffan

Hej, Vi försöker oxså praktisera sitt & stanna kvar men utan den framgång som du har med Oscar *ler*
Vet inte vad jag gör för fel?? Har du några förslag..
"Gumpandet" fortsätter oavbrutet här. Liam har börjat att resa sig medan Melvin försöker dra ner honom till sin nivå & jag bara skrattar till Liams förtvivlan..

Ha det bra
Kram Soffan

2007-02-22 @ 17:05:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback