Viltspår

Idag har vi varit ute i skogen och spårat med Emma, Henke och Skott. Första gången för de små!!!

Vi la ett långt spår till de stora pojkarna i blandad terräng, lövskog, barrskog, äng med gräs och snårskog!!
De små fick vars ett kort rakt spår i lövskog.

När vi lagt spåren gick vi en runda med hundarna, de små fick busa av sig men de stora fick gå i koppel för att inte springa o leka i spåren, vi gick nämligen precis bevid spåren när vi rastade hundarna.

147106-341
Buskillarna

Skott fick börja med sitt spår och det var lite läskigt tyckte han. Sen var det Zolos tur, han gick ut glad i hågen men ju längre vi kom i spåret ju läskigare var det, han fick tom skott (haha) under sitt spår då de jagade alldeles i närheten. Båda valparna var försiktiga och nästan kröp fram i spåret men med lite hjälp och stöttning så löste de uppgiften. Skatten de hittade i slutet var ju bara så fin.

147106-342
Lite läskigt är detta

147106-347
Vad var det????

147106-343
Titta vad vi hittade i skogen:)

Oscar hade vid det här laget suttit i bilen och hetsat upp sig till max!!!! Sä när jga släppte på honom trodde jag att jag skulle åka med linen i full fart efter men i början så spårade han riktigt fint och hyfsat lugnt, iaf för att vara Oscar, efter första vinkeln så blev det dock värre och han började virra och irra runt som en yr höna. Jag tog in honom och satte honom. Där det var bloduppehåll irrade han bort sig helt så det var bara att sätta honom i spåret igen och sedan fortsätta. Han hittade skatten även han och vid det laget var jag dyngsur och helt slut i  kroppen.
Men det var bara att gå till bilen och gå en omgång till så Henke också fick sitt spår. Han gick lugnt och fint som vanligt men tempot var faktiskt lite högre än vanligt. Så när vi väl var färdiga så var vi HELT SLUT.

147106-344
Oscar i spårtagen

147106-345

147106-346
Här är den matte!!!!!

Nästa gång jag skall spåra så skall någon annan få lägga spåret så jag slipper ta ut blod och klöv här hemma för att se hur Oscar reagerar då. Han märker ju när jag tar fram grejorna kvällen innan hur jag än smyger och har mig. finns det någon som vill lägga ett spår till mig och Oscar så hojta till.

Kommentarer
Postat av: Malin

Bara att fråga! Vi är ju ute o spårar titt som tätt i vilket fall som

Postat av: emma

halloj!
Tack för sällskapet idag! Vilka små modiga gossar.... & duktiga stora killar =)

han va ju för sööt i sin lilla sele ;-)
krameli kram

2007-12-29 @ 17:52:29
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Stina & Tosseriet

Låter som ni hade en toppen dag ute i skogen.

Kram Kram Stina Toss & Silja

2007-12-30 @ 23:26:38
URL: http://tosseriet.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback