Tävlingsdax igen

Idag var det då dagen D, träningstävling på Skurups brukshundsklubb. Lukas (min nervositet heter så) ville inte förpassa sig till den stora gula tunnan som jag ville ha honom i så under platsliggningen kändes det som om hjärtat skulle hoppa ut ur bröstet på mig!! Oscar låg dock hela tiden men satte sig innan tävlingsledaren kommenderat att hundarna skulle sätta sig upp. Start nr sju så det blev lite väntan, tittade på några och gick lite m Oscar. Så var det då dags, gräset var ganska högt och blött efter regnet m a o väldigt snusvänligt!!! OScar började ganska bra men vid första halten så skulle han ner med nosen i backen tyckte han och jag röt till lite så han slutade, han började dock igen och eftersom jag försökte att inte titta på honom så mycket så uppfattade jag inte hur mycket han snusade. Läggandet gjorde han som en 10 men han snusade när han låg så där rök en poäng, i inkallningen hade han riktigt bra fart och tyckte att det var lite onödigt att komma till matte så han tog en stor båge runt mig men när jag kommenderade hit och fot igen så kom han vilket han inte hade gjort för tre månader sen, vilket jag ändå får se som possitivt. Ställandet en 10 om det inte hade varit för mitt handtecken men jag tog det säkra före det osäkra och körde ett dubbelkommando för säkerhets skull, här snusade han också men dock utan att röra tassarna! Apporteringen en 10!! Hoppet där tog han också en liten extra runda innan han kom in till mig. Totalt skrapade vi ihop 148 poäng och jag är nöjd med det mesta det är ju snusandet som drar ner alltihopa, det var dock längesedan han gjorde så på träning och det är därför jag måste ut på andra ställen och träna så han lär sig att det inte tillåtet att snusa när man går fot.

Här kommer bildbevis och därefter protokollet med domarens kommentarer.

147106-165
Han snusade inte hela tiden i linförigheten iaf.

147106-166
Ställandet.

Platsliggning                         8       (24)             Sitter innan
Tandvisning                         10      (10)
Linförighet                              5       (20)            Tar i hund, DK, snett sitt, snus
Läggande                               9       (18)            Snus
Inkallande                              6        (18)            Båge vid ingången, DK
Ställande                                8       (24)            DK, snus
Apportering                          10       (10)           
Hopp över hinder                  8       (16)            DKx3
Helhetsintryck                       8        (8)

Totalt 148p och ett andra pris.

Jag är jättenöjd med Oscar nu är det bara jag som måste ta mig i kragen och åka runt och träna överallt och lite till

Kommentarer
Postat av: Karin & Diesel

Hej på ER!
Vad duktiga ni har varit idag! Det är ju skitbra poäng.. tänk bara när du får bort de där små svängarna och att han inte sätter sig upp för tidigt då är förstapriset hemma hur enkelt som helst! GRATTIS till 2 finfina 10:or.. och fler hade det varit om snuseriet försvann... Ni är så duktiga och jag vet att har tränat och kämpat.. ni är så värda detta kvitto på att ni kan!
jobba vidare på detta viset så kommer LP:t på ter snabba när det är dags på riktigt!
Många kramar från oss som höll tummarna1
//Karin & Diesel

Postat av: Malin

Jag såg ju inte ett smack av dig (kass support) - men kunde ju inte hjälpa att dom lagt min bana på andra sidan Skurup hi hi hi. Vi får åka på lite träningsturné du o jag, du träna bort snus o jag annat! O när det är dax nästa gång så ta med ett extra koppel till Lukas så att du kan binda honom vid bilen! Kram & TACK för apporten!

2007-08-15 @ 22:41:03
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Emma & Henke

Jättebra jobbat!! Det
där med snuset ska vi nog råda bot på =)
Vila idag & på´t igen imorgon....
kramisar

2007-08-16 @ 07:28:24
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Kia

Hej Malin
Grattis igen till ett bra resultat.Allr ditt jobb verkat verkligen ge resultat nu.
Kia

2007-08-16 @ 11:15:04
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Stina & Toss

Bra kämpat Malin - "Lukas" kommer att försvinna med tiden - stå på dig!!!!!
Ses vi i morgon hos Heinz?
Kramar Stina & Toss

2007-08-16 @ 13:33:25
Postat av: Malin

Klart vi ses imorgon hos Heinz Stina.

2007-08-16 @ 15:26:21
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

"Lukas" ja - bra namn. Min heter nog "Lucifer" eller "Diablo" eller nåt sånt. Man får försöka dräpa dem i tid. Men de återuppstår ju. MEN du klarade ju av "honom" bra. Grattis till det!

2007-08-16 @ 18:56:48
URL: http://shivaovittra.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback