Puppisar och DÄR SATT DEN

Imorse när jag öppnade min mail så låg det ett mail från Anneli på Kennel Flatterhaft att valparna var födda!!!! Kastade mig på telefonen och ringde Emma som var på jobb. Emma och  jag har hittat en kull som (iaf enligt mig) kommer från en trevlig kombination Flatterhaft Café Japan (Japan) och Flatterhaft After Eight (Åttan). Båda föräldrarna är bruna vilket innebär att det endast är bruna valpar och det är ju inte fel. Eftersom Oscars mamma är brun så skulle jag tycka att det var roligt med en brun och en svart Flat. Föräldrarna har även arbetsmeriter som tilltalar mig och det jag har hört av andra är att det är väldigt trevliga hundar. Här nedan kommer bildbevis på dem endast några timmar gamla.

147106-167
147106-168
Någonstans här ligger min nya pärla!!!!

På kvällen var det då dags för en träningstävling till hos Heinz i Skurup. Idag var det Leif Hansson som var domare. Kan ju säga att jag är SUPERNÖJD med dagens tävling. Vi slutade på 171 poäng och ett första pris, och en första placering. Nu har jag fått beviset på att vi är så gott som klara för att ut o tävla till våren. Oscar skall nu få lite vila från tävlingslydnaden i höst så han inte hinner tröttna på det tills vi får starta officiellt till våren. Detta kvitto vi har fått idag är så skönt efter allt slit jag har lagt ner på Oscar. Han är inte lätt att ha o göra med men när man väl lyckas så är det sju gånger bättre än om det hade gått som på räls. Måste rikta ett tack till Heinz o c/o också för att du har fått mig att förstå hur jag skall träna Oscar och för att du inte gav upp. Tack också till Henke o Emma som har fått mig att hitta Flatten som ras och för att ni har stöttat och peppat oss. Nu låter det nästan som om vi har vunnit en Oscar (ha det blev ju lite roligt:) men trots att det bara var en träningstävling så är det här jättestort för mig, för jag måste erkänna att jag har haft mina negativa tankar framme ibland om att det aldrig kommer att gå att få Oscar att bli en "normal hund" (va nu det är) men det skall nog gå minsann.

Här kommer som sig bör lite bilder och sedan domarens kommentarer tillsammans med poängen.

147106-169
Linförighet
147106-170
Språngmarch med kontakt!!!!!
147106-175
Läggande under gång, vilket var lite segt idag
147106-172
Inkallning och han hade supertempo idag!!
147106-174
Ställande
147106-173
Apportering
147106-171
Hoppelihopp

PROTOKOLL:

Platsliggning:                10         (30)
Tandvisning:                  10         (10)
Linförighet:                      8          (32)             Sakta sitt, pendlar i position, snett sitt
Läggande:                      7           (14)             Sakta ner, snusar
Inkallande:                      9           (27)             Avslut
Ställande:                       7            (21)            DK hand, snusar, snett sitt
Apportering:                    9           (9)               Lyfter gumpen
Hopp över hinder:         9            (18)            Sakta snett sitt
Helhetsintryck:             10           (10)            VÄL GENOMARBETAT (tjoho vad den värmde)

Summa: 171 poång och ett FÖRSTA PRIS. Den ni nu satt den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kommentarer
Postat av: Emma & Henke

Grattis!! Vad mer kan man säga.... Njut,njut,njut!!!
Ni e´så duktiga!!
krameli kram

Postat av: Malin

Supergrattis! Idag fick du verkligen lön för mödan!! Härligt Malin! Vilken dag: puppysar & detta! Sov gott! Kram från oss!

2007-08-17 @ 22:54:57
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Kia o Coffe

Jättegrattis Malin.Det var ni verkligen värda.
Kia o Coffe

2007-08-17 @ 23:42:07
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Karin & Diesel

HIPP HIPP HURRA!!!.. Blev hämtad av Freddan från fest och han berättade att någon Malin hade skrivit på msn och berättat att de fått 171!!!!!!!!!!!!! POÄNG OCH förstapris... åhhh!!! Jag blev så glad för er skull!!!! Fort hem till datorn!!!
Fy fasen vad ni är värda detta! Du har lagt ner ett enormt jobb och slitet har lönat sig!
Jag förstår att lyckan är total just nu. oscar visar att han kan och valparna ligger och snuttar uppe på flathult! VILKEN DAG!!!!
HÄRLIGT JOBBAT, det ska bli så skoj att följa er i vår!
Många godnattkramar från mig & Diesel

2007-08-18 @ 00:12:23
URL: http://www.movie-star.se
Postat av: Sara

GRATTIS!!!!!! Så roligt att det gick så bra på träningstävlingen!!! Och att den nya familjemedlemmen är född äntligen!!! En riktig toppendag, med andra ord! Kan du sova inatt????
Kramar från Sara, Östen och Sudden

2007-08-18 @ 00:42:07
Postat av: Broren

Grattis Sis!!
Men du, bebisarna ser ju svarta ut... o de gillar jag allt bättre :D Men säger du dom e bruna så e dom väl de.. synd!

2007-08-18 @ 23:44:29
Postat av: L8


Nämen!!! Ett STORT GRATTIS!!!!
Så duktiga ni varit och som du måste ha kämpat med din lillle Oscar!
Tyvärr har jag inte sett Er på länge, så det ska bli superkul att se er på tävlingsbana till vår :-)
Stort Grattis igen och Lycka Till i fortsättning.
Kram L8 med SuperKevin & Leo & Lattjo
Ps Så kul att du ska ha en valp!
Kul, de är för gulliga! Ds.

2007-08-19 @ 06:37:50
Postat av: cattis

Stort grattis Malin & Oscar, GÖTT!!!
med dem poängen fixar ni lätt ett förstapris på off.
tävling. ha det så bra, Cattis & Zack

2007-08-19 @ 21:42:59
Postat av: Vittra

Grattis till ettan! Slår ju ett Bir med hästlängder. Grattis även till att det blivit en bruning till i gänget...får bara stå på tillväxt ett tag :-)

2007-08-19 @ 21:59:15
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Susanne

GRATTIS!!!
Både till vinsten och till Puppies.
Vi hörs i veckan!!!

2007-08-20 @ 09:46:49
URL: http://zicko.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback