Valpträff mm

Igår söndag skulle jag träffa Kia och hennes valpköpare till senaste kullen för lite valpkurs och valpträff. Det var tre helt underbara valpar som vi träffade. Jag har ju aldrig sett Oscar tillsammans med valpar men det gick hur bra som helst, han var nästan för snäll mot dem. Detta var skönt att se eftersom Elin är lovad en valp när hon blir tio (om två år) och efter att hon var med igår så har hon valt ras också, vad annat än Flat kan det bli. (Vi har diskuterat sheltie, cocker, tollare mm mm)

147106-68                              147106-67
Oscar leker med valparna                                                Tre svarta grabbar fr vänster Gizmo, Bigge o Oscar



Kia la även ett viltspår till Oscar som han klarade jättebra trots att det kom tre valpar och störde mitt i allt. Han fortsatte och tog vinkeln jättefint och hittade skanken utan problem. Superglad blev jag efter det. Premiärdopp blev det också, han älskar verkligen vatten (inte många flattar som inte gör det kanske). På eftermiddagen blev det kalas för husse men då låg Oscar mest och sov helt utslagen. Han var så trött att han gick bakom mig på kvällspromenaden och det säger inte lite det!!!!!!

147106-69
Ingen superbild men det har aldrig hänt att jag har kunnat ta ett foto när han ligger med huvudet i golvet så det säger rätt mycket om hur trött han var. Han brukar alltid lyfta det från golvet när jag kommer med kameran.


Kommentarer
Postat av: Sudden

Hej Oscar!

Vad kul du verkar ha haft det med valparna! Jag skulle också vilja leka med dem, hade ju så kul med Bigge i väntrummet hos veterinären senast - ända tills en dum tant kom och stack mig i rumpan så jag blev jättetrött och somnade...

Vet du, jag får inte heller hålla på så mycket med agility för min matte! Hon säger att jag skulle bli för stressad då, och att jag har fullt upp med annat. Taskigt va, för jag kan ju alla hinder! Särskilt roliga är tunnlarna! Idag fick Östen hoppa runt och ha kul medan jag fick PASSIVITETSTRÄNA - kan du begripa så trist?!?!?

Hälsningar från Sudden (syndomast i hela världen)

Postat av: Malin

Ta't nu lugnt när du är sjukskriven ;o) Hoppas vi kan få ihop ngt på lördag, hade varit jättekul!

2007-04-23 @ 23:04:03
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Emma & Henke

Halloj i "sjukstugan" =)
Vilken tajming, att kunna träna honom trött samma dag som kalaset! Jag har heller aldrig lyckats ta en bild när Henke ligger med huvudet på golvet och jag tycker att du lyckades bra........ Ladda nu inför kvällens träning, det gör vi!
Kramar Emma

2007-04-25 @ 07:01:38
URL: http://mrperfect.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback