Uppdatering

Jaha då har det gått ett tag sedan sist. I söndags var det apporteringskurs och det gick hyfsat. Jag har tränat mycket stadga med Oscar och det märktes för när han väl fick ta en apport så tog han ärevarv innan han kom till mig med den. Han hade även problem när vi körde markering med dold kastare och dolt nedslag, detta har vi aldrig tränat innan så det var kanske inte så kontigt att det var svårt. Annars är jag ganska nöjd med träningen. På eftermiddagen skulle jag ju ha valpkurs men till slut visade det sig att det bara var Kia som kunde komma med sin valp så vi hoppade över det denna gången. ( så nej Sara jag fick ingen med hem, men det var kanske tur att jag inte träffade dem för man blir ju såååå sugen!!)

Idag var det äntligen dags för starten på Tävlingslydnadskursen!!!! Jag hämtade DoggyMalin (kankse skall döpa om henne till DoggyFidoMalin nu:) och så bar det iväg till Skurup. Vi började med platsliggning och den gick faktiskt bra Oscar låg inte avslappnat men han reste inte sig och nosade inte runt hela tiden som han brukar. Malin och Doggy låg brevid oss och när Doggy nosade i gräset så gick Malin bort och sa till honom, trodde ju att Oscar skulle resa sig men han låg vackert kvar. Lite senare så reste sig en annan hund och Oscar tittade bort mot dem men han låg kvar!!! Precis i slutet tyckte han att det var tråkigt så då tog han en smakbit på det långa grässtråt framför honom, han vill egärna resa sig upp direkt när jag ställde mig brevid men jag fick honom att ligga kvar tills vi fick kommandot att sätta hundarna. Alltså gick det ur min synvinkel SUPER.... 
Vi körde sedan hoppet och det kan Oscar förutom sista biten när han skall in i fotposition, det har han inte riktigt fattat, fick lite tips av Heinz så vi tränade det lite sen. 
Idag var det mest teori och vi fick fylla i ett formulär om vad vi är för personer och  jag var sämst på rutiner och planering!!!! Vilken överraskning, jag vet jag är dålig på detta men jag får väl bättra mig!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

image55

Kommentarer
Postat av: Malin

DoggyFidoMalin ;o) här.. *fniss*
Nej minsann, inget snus i gräset tillåtet för min hund! Superkul att kursen startat & att det tom är ljust när man kommer hem! Tjingeling! 3 dagar kvar.. till påskäggs-leverans =)

Postat av: Emma

Jag var oxå sämst på planering och rutiner. Kul att kursen äntligen är igång.....
Ta fram selen och linan så ses vi i em
Krameli kram

2007-04-05 @ 07:52:58
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Sara

Usch, vad är det för kurs där man måste göra personlighetstest?!? Hm, säkert nyttigt förstås, men bävar inför vad jag skulle få veta för elände om mig själv... Sämst på att vara rolig, att hitta på bra övningar, att träna hund kanske?

Glad påsk på er!
Sara

2007-04-05 @ 12:15:02
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Ia & Kelly

Hej Malin.
Kelly är oxå duktig när det gäller platsliggning med störning, men det är det ända hon är bra på när det gäller lydnad. Kelly och jag kommer ner till kennelaktiviterna i sommar.Glad Påsk på er.

2007-04-05 @ 13:53:50
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Emma

Med risk för att låta tjatig :-)
-GLAD PÅSK-
Ta´t lugnt med äggen.....
Kram

2007-04-05 @ 19:48:30
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Ja personlighetstest på förare är nog inte helt fel. En gång på WT fick jag höra "Ja, hunden är det i alla fall inget fel på" av en domare... Så man har nog en del att jobba med själv också, hehe. En superhärlig påsk önskar vi er!

2007-04-05 @ 19:48:43
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback