Onsdagsträning

Då var det träningsdags igen. Började med platsliggning o dumma jag tappade en bit godis i gräset precis innan jag skulle lägga Oscar så det blev snusade mest hela tiden och det kan jag ju bara skylla mig själv för.

Sedan skulle det videofilmas!! Vi fick välja två moment och jag valde inkallning och läggande. Inkallningen gick bra förutom ingången men det vet jag om att jag måste jobba mer på. Han brydde sig inte ett dugg om de andra hundarna och tog inget extra varv innan han kom till mig. Så där är jag nöjd, nu skall vi bara träna på ingångarna så att de sitter!

Sedan skulle jag köra läggande under gång, detta gick faktiskt också bra, jag hjälper honom fortfarande vid själva läggandet men jag tyckte att det gick bra med störningar o allt runt omkring. Vi har ju bara tränat detta här hemma innan.

Lite bildbevis blev det också

147106-71
Hade bara jag tittat upp så hade det sett ännu bättre ut men Oscar sitter fint iaf.

147106-70
Jag har lagt Oscar och är på väg ifrån honom.

Jag är väldigt nöjd med dagens träning. På vägen hem stannade vi (Emma, DoggyMalin och jag) i Skurupp för DoggyMalin har tjatat om glass de senaste gångerna så idag fick hon äntligen sin glass. Emma och jag tog vars en korv till kvällsmat istället.

Kommentarer
Postat av: Malin

YEAH!! Glass.. Korv till kvällsmat?? Erkänn att du åt ngt mer när du kom hem, satt ju o suktade efter min pinne.. *fniss* Vi ses imorgon!

Postat av: Malin

Förresten, får du bort gräsfläckarna?? *flirt flirt*

2007-04-25 @ 22:23:54
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sara

Hörre du, sträck på dig!!! Du har ju en jättesnygg och duktig hund att vara stolt över - visa det på planen också! Kommer ni med och tränar på tisdag? Hoppas det, då ses vi då!
Kram Sara

2007-04-26 @ 11:13:55
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Emma & Henke

ja, ja jag vet att det tog lite tid...... =) bättre sent än aldrig!
Kul att Oscar har "landat" lite, kontakten ser så mycket bättre ut!
Nästa år åker vi på Flat showen tillsammans!! Och vem vet det kanske blir fler gemensamma träffar? Hoppas kan man ju =)
Hör av mej med rapporter under helgen
Kramar Emma

2007-04-26 @ 22:13:54
URL: http://mrperfect.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback