Ångloket Oscar spårar!!

Äntligen blev det av, Emma och jag skulle ut och spåra i skogen! Hem från jobb hämta barn och hund, köra hem till Emma lämna av barnen till stackars Jimmy och åka ut till skogen och lägga spår. Att lägga två spår i samma skogsområde visade sig inte vara helt lätt för när vi la Henkes spår efter det att vi lagt Oscars så såg vi plötsligt vimplarna i Oscars spår! Oups, det var bara att göra en vinkel till Henke från Oscars spår så att de inte kom för nära varandra. Hem och äta korv som Jimmy så snällt grillat och så iväg igen för att gå spåren innan de mörka molnen på himlen släppte loss regnet.

147106-62                                Skogen 
Oscar ångar på                                                                          Det är knappt jag hinner med!!!

Det tog en liten sund innan Oscar tog spåret men när han väl fått ner näsan i marken så ångar han på i ett himla tempo. när jag bromsar honom så går han bättre så det får jag lära mig att göra på ett bra sett så att han blir mer noggrann i sitt spårarbete. Spåret var 150-200 m ( det är inte lika lätt att stega i skogen som på en golfbana:) med två vinklar. Vinklarna klarade han galant och när vi vinklat sista gången gick Oscar mot skanken och jag och Emma tyckte inte att det var ditåt men vem hade rätt jo Oscar så klart. LITA ALLTID PÅ DIN HUND I SPÅRET en gyllene regel som man alltid skall följa.

147106-63 
Skanken är hittad och hade man bara sen fått lägga sig ner och gnaga på den hade livet varit toppen tyckte Oscar.

Efter man har gått ett sådant spår måste man få rulla sig i löven och det lyckades Emma fånga på bild:)

147106-64

Tycker denna bilden är oemotståndlig såp den har tom hamnat som skrivbordet på datorn!! Oscar ÄLSKAR att rulla sig så det är verkligen Oscar i ett nötskal.


Sedan var det Henkes tur och han skötte sig alldeles utmärkt tyckte jag, ville titta upp och kolla var vi var ibland men säker och noggrann var han.

Tack Emma för en trevlig och lärorik dag och framförallt tack till Jimmy som tog hand om vildingarna!!!


Kommentarer
Postat av: Emma

"Lita på din hund" va det ja...... ja,ja övning ger färdighet. Om ett per år kommer vi vara experter på att lägga spår =)
Hoppas att han var lite "trött" iaf. Jag tycker att dom var duktiga båda två. Vi ses ikväll. Krameli kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback