Jaktträning

Idag for vi till Genarp för lite jaktträning. Vi böjade med ett sök som var smalt men djupt. Killarna skötte det alldeles utmärkt, när de hämtat sex dummysar var så var de trötta och vi ville inte rikera misslyckande pga att de var trötta så Oscar fick hämta in de sista tre, vilket han gladeligen gjorde.

Zolo fick sedan linjetag mot tre dummysar som Emma lagt ut när jag gick med Zolo på annat håll. Han klarade hyfsat men blir klart mer osäker på vad det är som gäller när han inte sett mig lägga ut dummysarna, så det är något vi måste öva på.

Det blev även tre markeringar där Emma stod på samma punkt och kastade och jag flyttade mig bakåt. Alla dummysarna hamnde på samma plats och han tog en omväg varje gång han gick mot markeringen, det var förmodligen något konstigt som luktade där för senare ville inte Skott heller gå precis där.

v gic vidae in i skogen bort till ån som flyter genom skogen. Det blev vars tre markeringar här också, de första två var med synlig kastare och nedslag men vid den sista så ställde jagmig så att vi inte såg Emma och därmed blev det en markering med osynlig kastare. Han löste detta mycket bra och han har ju ingen respekt för vattnet så där plöjer han fram och han lekte inte i vattnet utan var fokuserad på sin uppgift.

Jag är nöjd med dagens övningar och när hundarna varit så duktiga fick de sin belöning genom att leka i vattnet.

Tyvärr blev det inga bilder idag då ljuset var lite dåligt. Nu blir det en lugn helg för hundarna då jag jobbar dagpass i fyra dagar:) Imorgon blir det nog lite bus med min bror för han skall komma hit och gå ut med dem när jag jobbar hela dagen. Tack broren min:) 

Kommentarer
Postat av: Emma, S & K

Tack för träningen idag!! Det va skönt att träna inne i skogen för där var inte jättevarmt....Men jag glömde ju att jag hade tennisbollar med, det får vi testa nästa gång.
Vi ses imorgon!!

kramar från mej & vatten-fegisen

Postat av: Susanne

Flitiga ni är. Ni kommer att lyckas. Det va väl nästa helg.

Jag är lite nyfiken, kan man åka och titta och i så fall var är det?

Kram
Susanne

2008-05-16 @ 19:28:01
URL: http://azlan0zicko.zoomin.se
Postat av: cattis

tjena bruden! känns som det kommer bli en bra söndag för er den 25:e. har nog fixat ledigt från jobb så kanske så ses vi! ge oskar en stor lyckopuss från oss till lördag. kramisar cattis zack diza.

2008-05-17 @ 18:23:21
URL: http://www.freewebs.com/cattisflats
Postat av: Broren

Nämen guuuud va snäll bror du har!! :) Tur du har honom =)

2008-05-17 @ 22:57:09
Postat av: Sara & Salsa

Verkar som om alla tränar inför helgen utom vi... Vi får lägga in en växel nu i veckan när Elsa är frisk igen! Ses på Frosta!

2008-05-18 @ 21:02:39
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Maria & Meia

Lycka till i helgen! Önskar jag kunde komma och titta men det kommer väl fler gånger... eller?!

Kram / Maria & gänget

2008-05-21 @ 17:05:46
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Malin

Kul att det går så bra med träningen av Bror Brun!

Vi får se till att få till en date med hela flocken (4x flatte & 2x Terrier)snart för en tur till skogen, eller kanske ännu bättre bad någonstans!

.. o vi måste få till en träningsdate snart,
jäääättelänge sen sist!

*kramen*

2008-05-21 @ 20:36:57
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback