Hårdträning

Ja vi ligger verkligen i hårdträning nu eller vi tränar korta men många pass. Vilken tur att jag är ledig just nu så jag hinner träna:)

Idag bara det av till Genarp för lite träning med Emma och hennes flock. Fick även med mig min bror ut, tyvärr hade han inte sin hund idag så hon får följa med en annan gång.

Vi gick ut i kohagen där det numera befinner sig kort till emmas stora förskräckelse och till hundarnas glädje för vad är gamla koblajor mot NYA:) Alla hundarna antingen smakade eller rullade sig i härligheten. Kan meddela att det blir inga pussar här hemma idag.

147106-473
Kossorna som betade lugnt


Vi började lägga ut ett sök med 9 dummisar i, inte så stort men ganska djupt, det är ju problemet nu att få ut Zolo på djupet så han inte slutar jobba mitt i söket utan lär sig att det finns apporter långt ifrån matte också. Han löste uppgiften fint idag och skötte sig mycket bra tyckte jag.

147106-472
Skall vi börja snart matte????


Efter söket blev det en paus i träningen för det var riktigt varmt idag, hundarna blev snabbt trötta.

147106-474


Vi körde några markeringar vilket gick hyfsat, hade kastaren på samma ställe och så backade vi bakåt som skickade hunden. Zolo löste de två första bra men den sista såg han nog inte riktigt då kastaren (Emma) stor i en nedförbacke så vi fick flytta fram och då fixade han det.

147106-475
Full fart

147106-476
Och bra grepp


Ville prova några linjetag också och skulle slutat efter två skick men var för är det så SVÅRT att sluta i tid:) La ett kort linjetag som avslutning så han fick lyckas på slutet iaf.

Som avslutning fick hundarna bada i bäcken/ån, vilket uppskattades av alla hundarna inklusive söte Krut.

147106-477
Loch Oscar i sitt rätta element


Ett litet bildspel på badande bruna grabbar


Känns som om vi inte kommer att göra bort oss helt på WT men man vet ju aldrig vad som händer när det är en massa andra hundar och en nervös matte.

Kommentarer
Postat av: emma, skott & krut

Tack för en
tränings-turen idag!Zolo var jätteduktig!! Efter idag är jag inte säker på om jag ska starta & kommer garanterat att göra bort oss om vi gör det!
kramar från semester firaren

Postat av: Malin

Fy Fabian för fäska koblajor.. Piii!
Kul att det gick så bra på träningen idag!
Ser fram emot att följa med ut på träning någon dag, jag har ju Russell Retrievers gills det? ;o)
Krya på dig! *kram*

2008-05-06 @ 23:50:43
URL: http://www.madofi.se
Postat av: cattis

låter som ni haft en härlig dag! det kommer gå bra på working testet. skulle vilja va med o titta.kanske kan man fria till någon på jobbet.
ha det gott/ cattis

2008-05-07 @ 21:48:10
URL: http://www.freewebs.com/cattisflats
Postat av: Maria & Meia

Det kommer gå jättebra! Önskar jag kunde komma hem och titta, men men det kommer fler gånger.
Lycka till!
Kram

2008-05-08 @ 07:58:11
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Kia

hej
Då ses vi på workingtestet.Ska starta Bigge.Får se hur det går.han har ju blivit så gammal nu så han ifrågasätter OM han MÅSTE lyssna på mig.Vi får se hur det går.Lycka till!
Vi ses
Kia

2008-05-08 @ 10:03:34
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Susanne

Halloj!!
Här tränas det på ser jag =o) kul att läsa om hur duktiga ni är!! Har jag möjlighet vill jag gärna komma och kolla när det är WT. Hoppas vi hinner ses innan det. Må så gott och träna på!!
Kram
//
Susanne & Vovvarna

2008-05-08 @ 22:39:25
URL: http://astaomalte.bloggagratis.se
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Oj vad ni ligger i!!! Jösses, kanske dags för mig också att börja träna då? Sudden som har glömt vad stoppsignal betyder, och som inte har gjort några riktigt långa markeringar på evigheter... Nå, igår fick han i alla fall vattenapportera - en pinne. Bättre än inget åtminstone. Hoppas att han vilar i form! Det ska bli jätteroligt att träffa er den 25:e!!!

2008-05-11 @ 21:04:28
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Ja pust, i denna värmen är det bäst med korta många pass, det är inte lätt att ha päls! Snart ses vi på Frosta, ska bli såå kul!

2008-05-11 @ 22:07:32
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback