Genrep

Idag tog jag hjälp av goagoa Emma för en sista koll innan lördagens övningar med Oscar.

Vi körde igenom ettan och det gick väl hyfsat, det var väldigt varmt idag och Oscar är märkbart påverkad av det men vi skall nog kunna skrapa ihop 160+ om jag bara skärper mig och går rakt fram istället för att dra åt vänster. I och med att jag drar åt vänster så gör Oscar det automatiskt också för han vill ju inte att jag skall gå på honom.

Zolo fick inte göra mycket idag då han hade stora problem att hålla sig på sin kant och sitta still och titta på matte när hon jobbade med Oscar. Känns som om all stadgeträning vi har tränat är som bortblåst.... Men men han är ju en niomånaders slyngel så det gäller väl bara att vara envis och konsekvent.


En niomånaders ranglig valp!!!!! (Jag har lärt honom stå fritt!!!!!:)



När jag kom hem så trimmade jag net Oscars hals. klippt även av all pälsen på hans framknän då han har kliat sig mycket där på sistone och vad hittade vi då jo: EKSEM. Tror att det kan röra sig om fukteksem så det blir snaggat där nu vilket gör att han inte ser klok ut!!!! Hoppas bara att det räcker med att klippa ner honom så vi sliååer åka till vet och få en massa medicin mm.


Oscar skäms i sin tröja



ser ni hur jag har snaggat honom på armbågen och mer hud kommer nog att synas framöver:(


Imorgon blir det ev en tur till Tvedöra på morgonen för att testa Zolo i vatten och sedan är det jobb två nätter irad. Tur att det inte är hela nätter utan vi slutar (förhoppningsvis) 02.00 så jag hinner sov lite innan lördagens och söndagens övningar. Alla tumhållningar mottages med stooooor tacksamhet.

Kommentarer
Postat av: Emma med Dualdogs

Hej & tack för idag!!

Kommer att gå strålande om du bara kan hålla dej på banan =) Ta ett riktmärke....

Inte konstigt att han skäms, tröjan är ju ROSA!!! Stackars pöjk... inte nog med eksem han ska se ut som en tös på köpet!

Tips om du inte vill köra till Tvedöra, Margareta hade slängt i Spot i dammen i Lomma (mem bukshundklubben) härom dagen.

Jag kommer absolut hålla tummarna för dej heela helgen!

krameli kram

Postat av: cattis

ha nu en trevlig tävling imorgon,önskar dig all lycka till och håller alla tummarna två för dig!!!

ses på söndag kram cattis

2008-05-23 @ 07:35:19
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Jag ska också hålla båda tummarna för dej!!

Zico klarar sig så bra utan min hjälp - HAN KAN SJÄLV :D

Vi ses!

/Heléne

PS. Hade du ingen blå eller svart tröja till stackars Oskar :D

2008-05-23 @ 12:17:44
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: L8 med bordercolliegänget....:-)





VI håller såklart tummarna för er :)!!

LYCKA TILL!!

Det kommer att gå kanonbra..var fokuserad bara!!



Ha en trevlig helg!

KRAM

2008-05-23 @ 14:53:29
URL: http://l8ardin.cybersite.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback