Promenad/träning/lite annat

Idag hade jag och Emma bestämt dejt och halv elva var vi ute i skogen med tre hundar. Promenad med träning stod på schemat.

Ut i kohagarna som är tomma på kor nu i vinter men idag var de fulla med rådjur (vilket uppskattades av Oscar). De var inte allt för skygga utan jag kunde ta några bilder på dem, vet inte men jag uppskattar att det var ett trettiotal. Vilken syn kan jag bara säga.

147106-432



Efter en stund blev det träning och det var linjetag som stod på programmet för grabbarna brun idag. Har inte kommit jättelångt än men han går numera på mitt kommando och inte på att jag riktar in honom med min hand. Det jag kan konstatera efter dagens träning är att jag måste ändra från långt (ca 20-30m) till kort lite oftare då han bara sprang över den korta när han gått på ett långt innan. Annars skötte han sig utmärkt tyckte jag.

147106-425
Inför ett linjetag.

147106-424  147106-428

147106-429 
Belöningen ack så viktig:)


När brorsan tränade blev det PASSITIVITETSTRÄNING som är väldigt viktig träning det också.

Lite längre fram provade vi linjetag i lövskog, bra när man kan byta underlag och miljö under samma promenad.

147106-431
Hej o hå vad det går.

Ännu lite senare på promenaden fick Oscar sin dos av träning, han fick iof sig också göra några linjetag men hans program bestod av linförighet med Emmas kritiska ögon som granskade oss. Det var intressant både för mig och Oscar att träna linförighet i en kohage men snacka om att träna på många olika platser:)

147106-426
Det gick minsann att ha kontakt i en kohage också

147106-427
Tom under gång!!!!!

Jag är nöjd med Oscar idag men mindre nöjd med mig själv då jag gick och glodde ner på honom hela tiden. (kan man skylla på underlaget???)

Nu skall jag iväg och hålla valpkurs, det är första gången med hund idag och det skall bli kul att träffa alla hundarna med deras förare idag.

Ha en bra kväll allihopa

Kommentarer
Postat av: emma & skott

Tack för en lång, härlig ben-tröttar tur idag!! Nästa gång ska vi packa annorlund ;-) lite bränsle under vägen.... (till oss alltså, hundarna behöver inget)
Båda dina killar är verkligen duktiga!!! Tror tom att Oscar va lite trött idag =)
OCH NEJ man får inte skylla på underlaget!!! Men du kommer garanterat tänka på blicken nästa gång du tränar ;-) Eller hur?? Ni kommer att vara redo när det är dax
Hoppas att allt går bra med kursen ikväll!
kramar från "kritiska ögon som fått för mkt frisk luft & inte kan sova"

Postat av: Malin

Fina bilder!
Det kommer säkert att hinnas med flera kritiska-ögon-pass innan det är dagen D!
Hoppas vi kan få till en date allihop snart!
Kram kram

2008-03-11 @ 22:01:45
URL: http://www.madofi.se
Postat av: cattis

Ser snyggt ut!!!

2008-03-12 @ 09:27:12
Postat av: Ia

Häftigt med så många rådjur på en gång.

2008-03-12 @ 09:41:40
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Det ser finfint ut, ta på gummistövlar så slipper du oroa dig för koblajjor ;)

2008-03-13 @ 21:58:01
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Sara

Fina killarna!!! Och vilket paradis för en rådjursälskande hund... Är glad att inte jag var med, mina grabbar hade nog inte hunnit tänka tanken ens att bli kvar hos mig innan de dragit iväg för en rejäl rådjursjakt. :-(

2008-03-13 @ 22:44:37
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback